Utkast: Jan. 22, 2011

1. Hur gammal är du om fem år? Vill jag inte ens tänka på - okej, okej- strax förtiofem...
2. Vem var den sista du träffade? Förutom barnen och maken som låg på sängen där jag lämnade honom så var det nog De som stog i kiosken på ishallen i eftermiddag.
3. Hur lång är du? Lång- kanske 1.73 - kanske
4. Vilken var den senaste filmen du sett? Hmmmm på bio var det nog Änglagård 3 och hemma var det nog en jaktfilm.
5. Vem ringde du senast? Maken ! 
6. Hur löd ditt senaste sms och till vem? Ha ha ! Detsamma! Till min vän Ann-Ci
7. Vad är dagens planer? Öh nu är det lördagKVÄLL och jag ska se fortet och äta glass i stora lass.
8. Föredrar du att ringa eller skicka sms? Gärna SMS om det inte är mycket jag vill säga, det sparar tid.
9. Är dina föräldrar gifta, sambos eller skilda? Min pappa lever inte längre och de var skilda när han gick bort.
10. När såg du senast din mamma? Det var igår när vi var på Akkan och fikade. Min bästa mamma !
11. Vilken ögonfärg har du? Kobruna
12. När vaknade du idag? halvåtta när maken skulle på jobb.
13. Har du någon gång hittat en katt? Jopp mina egna har jag nog hittat både här och där - de inte skulle vara.
14. Vilken är din favoritplats? Jag har många. Stugan i Joeström. Skogen på hösten en härlig jaktmorgon. Hemma med familjen. Wherever I lay my hat...
15. Vilken plats föredrar du minst? Tandläkarstolen gapandes med massa verktyg i munnen...
16. Var tror du att du befinner dig om tio år? I mitt nya fina kök med min fina familj och njuter av tillvaron just där och just då. Lycklig och glad med ett härligt liv där jag gör det jag vill just då.
17. Vad skrämde dig som barn? Mörker och krig.
18. Vem fick dig att skratta senast? Lilla tjejen som surar ihop för minsta lilla och är världens dramaqueen. Jag vet det är fult att skratta en sån gång. Men jag kunde inte låta bli.
19. Är du för ung för att äga vinylskivor? Nope. Vi har några kartonger i källaren, däremot ingenting att spela dem på
20. Har du stationär eller bärbar dator? Bärbar. Tack och lov.
21. Sover du med eller utan kläder på dig? Sängkläder på - check.
22. Hur många kuddar har du i sängen? Tre. En till mig, en till maken och en till den alltsomoftast mysiga gästen som landar hos oss på natten.
23. Hur många landskap har du bott i? Lappland, Västerbotten, Värmland, Dalarna (Dalarna bara några månader)
24. Har du någon gång spytt på fyllan? Mjae men dagen efter har det nog hänt...
25. Föredrar du skor, strumpor eller barfota? Skor och strumpor alltsomoftast. Gillar som sagt inte vare sig mina egna eller nån annans fötter.
26. Är du social? Ja det skulle jag nog tro. Oftast.
27. Vilken är din favoritglass? Finns det nån som inte går att äta??? Ben & Jerry´s får jag väl säga.
28. Vad skulle du gör om du vann en miljon? Hoppa och tjoa och skrika och tala om det för hela världen i ett enda andetag.
29. Tycker du om kinamat? Ja - har väl inte smakat allt men en del tycker jag är fantastiskt gott!
30. Tycker du om kaffe? Ja då - det lärde jag mig dricka för tio år sen. Det var ett trettioårslöfte.
31. Vad dricker du till frukost? Vatten, kaffe, mjölk.
32. Sover du på någon särskild sida? På min sida sängen, på min vänstra sida.
33. Kan du spela poker? Ja - inte bra- men jag har provat på det. Jag är dock ingen spelare.
34. Tycker du om att mysa? Finns det nån som inte gillar det ?
35. Är du en beroendemänniska? Ja nog finns det sånt jag är beroende av. Kärlek, värme, trygghet, mat, kläder... Kramar.
36. Känner du någon med samma födelsedag som din? jajamensan det finns några stycken.
37. Vill du ha barn? Mer än de tre/fyra jag redan har ? Njae jag är rätt nöjd. Nu ägnar jag mig åt fyrfota barn- valpar.
38. Kan du några andra språk än svenska? Engelska, några ord på franska. Men annars fungerar Google translate alldeles perfekt.
39. Har du någonsin åkt ambulans? Ja en gång - i framsätet.
40. Föredrar du havet eller en pool? Hmmmm svår fråga. Bara det är varmt så spelar det ingen roll
41. Vad spenderar du helst pengar på? Jag skulle mycket hellre vilja motsvarigheten- tjäna massa pengar. Men spendera... jag vet inte. Kläder till mig och barnen kanske. Vit färg. Saker till mitt hem. Nä jag vill hällre tjäna pengar.
42. Äger du dyra smycken? Nää det tror jag verkligen inte. Inte pengamässigt. Men de är dyrbara minnen.
43. Har du någon gång testat narkotika? Nej absolut inte.
44. Vad var det senaste du stoppade i munnen? Chokladsås till glassen.
45. Vem är den roligaste människan du känner? MellanKillen får mig att skratta ett par gånger per dag. Sen är det roligt med mina fina vänner- att jag har dem.
46. Välj ett ärr på din kropp? Ett på mitt knä som jag fick som fyraåring när min farfars finnspets högg ett köttstycke av mig. Sen dess har jag en väldig respekt för dessa rödtussar. Vi kom aldrig överens efter det. Jag var livrädd för Raiko
47. Vad har du för ringsignal? Salem al Fakir
48. Har du kvar klädesplagg sen du var liten? Ja flera stycken- som även mina barn fått bära.
49. Flirtar du mycket? Jag tror inte ens jag vet hur man gör...
50. Vart togs din profilbild för din blogg? På mitt jobb för flera år sen.
51. Kan du byta olja på bilen? Varför skulle jag göra det som andra är såååå mycket bättre på än vad jag är. Jag kan andra bra saker.
52. Har du fått fortkörningsböter? Måste vi tala om det nu ? Okej- ett år fick jag två fortkörningsböter inom loppet av fyra månader - dessutom blev jag stoppad av polisen för att mitt skattemärke på bilen var för gammalt. Jag skyllde på att det var maken som hade koll på det- när jag i själva verket hade märket i bilen och hade bara inte satt fast det.
53. Vilken var den senaste bok du läste? Ja - det var Tamara Mc Kinley´s nån trilogi. Lyssnade på hundraåringen som försvann samtidigt. Båda var bra.
54. Läser du dagstidningen? Det är nog nära på ett beroende jag har. Ja
55. Prenumererar du på någon veckotidning? Ja Allt i Hemmet. Men bara tillfälligt.
56. Dansar du i bilen? Ja ! Jag ser nog ut som Stevie Wonder utan solglasögon och mina barn bruka tycka att jag är sååååååååååååååå pinsam...
57. Vilken radiostation lyssnade du på senast? P4 västerbotten
58. Vad var det senaste du krafsade ner på ett papper? Måste varit på jobbet igår när jag skrev ner ett mått på en järnstång.
59. När var du i kyrkan senast? Lucia.
60. Vilka personer utmanar du? Åhhhh svåraste frågan... Vet ju inte ens vem som läser min blogg. LinjalenAnna, Hanna och Linnet kanske ???????? Och Näää Anna - du behöver inte. Men du skriver sällan så det här kan ju roa dina läsare ett bra tag ;-)

Kommentarer
Postat av: Sanna

Men Raiko som va så snäll...:-)

2011-01-25 @ 08:58:39
Postat av: Anna

....men Anna, vilken känga...!! ska fundera på om jag måste nu.

2011-01-26 @ 10:09:59
URL: http://www.linjalen.com/annasblogg

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0