prat och prat

en härlig helg - med mycket mys!
Najs fredag m först hockeymatch för mellankillen. De förlorade - trist! Det som är roligt att se är att de spelar bättre och bättre tycker jag. Men kanske en mental coach inte vore så dumt...
Det sitter i knoppen det som händer med kroppen...

I alla fall så satt ett par trevliga flickor i min kökssoffa med tända ljus och myste när jag kom hem. Jag joinade dem, drack ett vinglas och surrade och det blev sen ett studiebesök på utestället. Det var väl - intressant.
Trött var jag dagen efter alltså på lördagen. Men det botades med lite längre sovmorgon. Skönt.
Sen blev det skoterfärd till slalombacken och lite skidåkning. Samt surr och prat med vänner i solens sken. En helt fantastisk dag var det - riktig vårdag.
Sen blev det firande av svärfar - barnens farfar- som fyllde hedersvärda 80 år. Han bär sin ålder med heder. Och har en fantastiskt fin kvinna vid sin sida. Vi fick god middag, samt tårta och kaffe. Mysigt mysigt. Sen blev det hemgång för att ladda för dagens färd till Åsele där mellanKillen hade sin sista match för säsongen. Det var lite dålig insats på domarsidan men killarna spelade med den äran. Jag fick göra en insats som speaker i Åselesekretariatet. Inte lätt att vara ensam Storumanfan bland fem Åseleföräldrar. Vi slogs inte där inne så det gick väl bra. Jag skötte mig tydligen för jag skulle mer än gärna få komma tillbaks.
Väl hemma blev det snabb middag för att sen fara på möte. Hade två möten att välja på och jag prioriterade.
Där blev det förstås också en massa prat - men det hör väl till. Fast ibland kanske jag skulle behöva prata mindre... av olika anledningar.

Men nu ska jag sluta "prata" och gå och värma sängen. Godnatt på er allihopa !


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0