lycksele tur o retur

Hela familjen Har varit i Lycksele tur och retur. Handlat de sista klapparna - eller i alla fall nästan. Meningen var att stora killen skulle spela hockeymatch men febran kom emellan det. Han var med oss men nån ishockeyspelare var/är han inte. Och av stora hockeyhelgen blev det mycket mindre kvar då vi tittade på kvällens match i Lse i två perioder och sen åkte hem, samt att mellanKillens två planerade matcher i morgon blev inställda. Så helt plötsigt har vi massa tid över. Vi har väl kanske en del att stoppa in att göra på den lediga tiden.
Sen blir det ändå lite hockey på söndag- lilla Kärleksungen har matchdag i Åsele på söndag och stora Killen har egentligen match i Umeå på söndag. Får väl se hur det går med den sista biten...Om febran ger med sig...

Annars har jag fått förmånen att äta jullunch med ett gäng härliga människor idag.
Jag fick närvara en kväll när Storuman Gospel hade konsert. Jag har fått umgås med mina vänner en kväll, drack lite glögg och mös. Jag är tacksam över min familj och mina närmaste. Vilken ynnest att ha alla mina finaste.
Däremot ska jag för första gången på femton/sexton år fira julafton här hemma utan min lilla mams. Hon ska jobba. Men vi hinner nog ses ändå. Jag hoppas få äran att njuta av julen och helgerna trots att det är kort jul/nyårshelg.
Jag dricker glögg nästan varje kväll- Mys på högnivå. Lilla Kärleken gillar också glögg.
Jag jobbar på jordens roligaste jobb, jag älskar det, mina arbetskamrater är bara bäst, chefen är lite dryg ibland ;-) Nä jag har en bra chef med.
 Visst kör livet ihop sig ibland och man får verkligen lära sig att hantera snabba kast men vet ni vad- jag tycker det är rätt spännande. Oftast. Ibland blir man livrädd men det sporrar oftast och till slut löser sig det mesta. Kanske inte som man tänkt sig men det brukar lösa sig hur som.

Tack livet för att jag får vara jag och för allt du ger mig!
Kram på er alla !

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0