Ljuset !

Jepp - det måste vara så att jag håller på att hämta mig. Jag känner energin återvända. Om än jag är lite förvirrad ibland. Körde ut på samhället idag för att handla. Av gammal vana!? så  blinkar jag vänster i kurvan där man svänger ner till ishallen. Inte skulle jag dit. Men men...

Ialla fall så har jag fått massor att hända idag- både arbetsmässigt och för alla föreningar jag är involverad i.
Härliga tider med korvförsäljning för stallet, hockeylotter, plastpåsar för klassen och discokassan, annonseringar för respektive evenemang, tyckt till,  mailat beställningar på broschyrer för hockeyskolan, fakturerat, packat upp varor, sålt kaffe och lussebullar - smaskens, avspisat försäljare ( vänligt men bestämt), underhållit kunderna, handlat och planerat. När jag kom hem fortsatte jag av bara farten. Lussebullar är bakade, en god kaka för glöggkvällen, rockyroad har mellanKillen gjort, skumtomtefudge och några andra godbitar.
Maken har stått för taxiverksamheten till hockeyträningar, ridskolan, tomteluveshoppingen och lägga-ut-fällor-i-skogen.
Sen mellan varven har vi städat.
Så nu ska jag känna mig nöjd och tacksam över den här härliga dagen med allt dess innehåll. Joinar Jonas Moström i sängen en stund. Innan jag sluter mina ögon.
Sov gott !


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0