Egentligen

Har jag inte tid, men jag måste få berätta om mellanKillen -

Igår hade han väldans tråkigt och tog sig inte för nåt, så när jag slutat jobbet så hängde han med mig hela kvällen nästan. Vi drog till playa de la Hembygdsgården och åt en våffla innan vi njöt av sista solvärmen för gårdagen. ( Jag slutade halvfyra så vi var sent ute...)
Sen åkte vi på skjutbanan och slängde iväg några skott på plastälgen, då vann mellanKillen skottduellen mot mamman i huset. Det går inte bra för mig att skjuta. Detso bättre för mellanK.

Så blev det inpackning av kioskvaror på hockeykiorran och han bar och packade upp. Vi fick köra två vändor med fullastad bil - och vi är inte riktigt klara än.

Men när vi var in en sväng på jobbet så stod mellanKillen i kassan då jag fick hjälp av maken att packa in i bilen. Så ropar mellanKillen - Pappa !!!! Och vi lyssnade väl inte på en gång så han fick ropa en gång till med lite panik i rösten PAPPA!!!!!!
Så berättade mellanKillen i bilen att han hade en kund framför sig som ställt en fråga - och mellanKillen hade lite svårt att höra vad han sa så han sa VA????
Så mannen framför honom upprepade frågan - som lät ungefär så här i mellanKillens öron;
Vetduvare efruktifamnen? MellanKillen bara gapade och sa ; Vill du ha frukt ??? Aaaa svarade då kunden. Där har vi bananer svarade MellanKillen. Då tittade kunden på honom och sa ; NÄ och mellanKillen fick samma fråga Vetduvare efruktifamnen?
Då ropade mellanKillen - och kunden tittade på honom som han inte var klok, det var då paniken kom krypande

Och när pappan kom dit så ställde kunden frågan igen. Varvid maken svarar : E Förtifemman, den ligger.........

Killen pratade tydligen riktigt grötig skånska!!! Vet du var eförtifemman e.
Jag skrattade gott !

Storkillen - som vuxit ikapp och från mig-  sin mamma - och absolut inte brukar vilja visa några varmare känslor för tidigare nämnda person, la armarna om mig igår och säger;
Det här känns nästan skönt ! Att kramas när jag är längre än vad du är !

Kommentarer
Postat av: Linda Söderlund

<3

2011-08-03 @ 10:06:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0