Minus som slutade i lite plus

Jodå - vi hade polisen på besök idag på jobbet. De tog fingeravtryck och tog upp rapport, inte för att jag vet om det ger nåt, men vad ska man göra. Lite lär man sig väl av detta - men det är en dyr lärpenning.
Stöld. Under dagtid. Inte skoj för nån. Utom för den som fick med sig pengar. Förhoppningsvis så ger fingeravtrycken nåt! Som sagt - stort minus i början av dagen.
Förstår inte hur folk kan ge sig på att ta sånt som inte tillhör dem själva. Hur har man mage att utan att blinka plocka på sig massor - som nån annan måste betala.
Jag hoppas vederbörande får nåt sorts straff !!!

Så dagen har ägnats åt en hel del av den skitsaken.
Men så har jag fina söta goa vänner som kom förbi och förgyllde lite av sorgligheten med 1,5 liter mousserande. Får väl ta en klunk (eller två) och torka tårarna...
Sen var det styckning av lite älg. Maken hade fått gå ut i skogen under dagen och jaga för att när jakten avslutats påbörja styckningen, så de hade nästan gjort klart när jag kom. Jag fick hjälpa till att diska lite och äta en våffla så var vi klar. Lyx !
Sen promenerade jag m Mejan ner t Stensele på nästa go´fika. Massa gott på GIrecept !
Surr med massa trevligt kvinnfolk och så hade vi lite lotteri på massa vine. Och tror ni inte på rackarn att jag fick avsluta dagen med lite plus mitt i all bedrövelse. Jag vann !!! Massa gott vin !!! ( Och några öl men jag får väl bjuda maken som var snäll och tog reda på köttet.) Så nu må jag börja klura på vad nästa vinlotteri ska bjuda på för fika. Går nog inte att klå kvällens gofika så lätt!

Så - dagen som började med ett gigantiskt minus - avslutades med ett litet plus.

Och i morgon är en ny dag ! Godnatt alla därute!


Kommentarer
Postat av: Anki

Näemen vad är det du säger??? STÖLD?? Fyyyy fan!

2010-09-14 @ 08:10:10
URL: http://larssonangelicaa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0