180 knyck!

Den här veckan rusar i 180 knyck - verkligen!

Massor att göra på jobbet samtidigt som jag grunnar över mitt nya projekt. Ska jag - eller ska jag inte. Just nu lutar det åt att jag ska - men på vilket sätt ? Man måste våga - ibland vinner man - ibland förlorar man.

Ishockeyträningarna har dragit igång, i alla fall för storkillen. MellanKillen är inne i ett pingisstim samt att han bestämt sig för att läsa jägarexamensböckerna för att så småningom prova skriva upp för jägarexamen.
Vi får väl se- har han bestämt sig kan det nog hända att det går. Han är idog när han tänkt sig nåt.

Var till Lycksele med mellanKillen i tisdags - han kollade sina ögon. Sen blev det till att investera i nya hockeyskydd. Idag är det StorK´s tur. Vi drar en snabb sväng till Umeå efter skolan. För att även han växt ur sina hockeyskydd.

Igår var vi på ladan hela kvällen - för att fixa och trixa lite. Det blir nog bra det där men det är mycket kvar. Kiosken blev bra med lite större lucka och nya dukar på borden.
Sen är det klubbrummets tur. Att få sig en liten upprensning.
Många fina priser har i alla fall idrottsmän och kvinnor samlat ihop under åren. Önskar att det fanns en liten historielapp om alla priser. Finns förmodligen en hel del svettig historia bakom alla fina pokaler och plaketter.

Nu kan jag säga att det håller på att vara tomt på björkarna - löven har snart trillat bort. De andra träden står på tur. Det närmar sig vinter, jul, nyår. Känns väl både och. Året har gått så fort. Mycket som har hänt, både upp och ner. Mycket omställningar blir det.  Funderar lite över hur det kommer att bli - framtiden- livet...
Jag önskar att vissa saker vore lättare än de är. Samtidigt har jag det absolut inte dåligt. Jag har massor som är bra,massor att glädjas över! Men ibland funderar man...
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0