söndagskoma

känns som det skulle vara rätt skönt att få lägga sig på sängen och slumra en stund - men så roligt ska vi inte ha. Blir så svårt att somna sen ikväll istället.

Helgen har varit skön. Fri från stress och måsten- eller i alla fall nästan. Jag har egentligen bara haft såna måsten jag satt upp för mig själv.
Men vin med goa tjejer i fredagskväll var jättemysigt ! Trodde inte jag skulle mäkta med hela kvällen men jag gick när de andra gick vid halvettiden och det var som sagt en mysig kväll med mysiga brudar som surrade och tittade lite på idol.

I går morse (lördags) så ringde maken som åkt upp till jaktstugan på fredagkväll i sällskap med storKillen och jägarna från Nora som kommit upp för att jaga älg!!??
Jag fattar inte att de åkte hela vägen för att tjava i djupsnö och innan slutet fattade de nog inte själv vad de utsatt sig för. I alla fall så ringde maken och talade om att det var rådjur på markerna, så jag och Sivan tog oss upp och ut, maken gick en sväng med henne ( min onda fot krånglar för mycket för att gå i djupsnö på hyggen och stenskravlen) Jag och svågern passade - och baske mig att hon hittade åt de färska spåren. Hon väckte ett tag ( sprang runt och redde ut var det färskaste var ) innan det hördes som hon fick närkänning. Härligt att höra. Dessutom att hon tog sig iväg en dryg kilometer bort. Vi var så glada även om det inte blev nåt kött i säcken så ser man att hon har "det".
Jag hann hem och köpa knäskydd åt den skadade mellanKillen som fått träningsförbud i två veckor p.g.av att plattorna i knäskålen "glidit" isär... Ja ja allt kan tydligen hända- när man ramlar från ett skoställ !?
Sen blev det fika med vänner på Akkan.
Skön kväll med största delen av familjen på plats.
StorK var nämligen kvar i jaktkojan för att jaga.

Idag har det varit en softish dag. Har bakat lite, varit ute och grillat med bästa svågern och svägerskan så mysigt att hinna umgås lite. Och Sivan fick driva igen - den  här gången var det Setter. Ja ja what to say, hon fick då röra på sig...
Sen har vi bakat liten kaka, för på onsdag ska vi dela ut lite vin igen - här hemma hos mig, jag vann ju förra gången.
Men nu blir det lite cykling och lilla K ska stå som målis på hockeyträningen. Spännande !
OCH - mamsen är tillbaks på hemmaplan efter en veckolång visit i Umstan. Men nu blir det ordning på torpet som tur är !

Ha en skön kväll och krama en vän !

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0