Svettig= luktar illa ?

Måste man verkligen duscha såna här gånger - jag orkar inte. Det skulle vara så skönt att bara strunta i det- slippa gå ner i kalla källaren och se den översvämmande tvättkorgen med smutsig tvätt, och ana konturerna av en tvättkorg under den rena tvätthögen som skulle behöva vikas. Jag skulle så gärna bara vilja krypa ner i sängen, lägga huvudet på kudden och somna. För att vakna nyduschad, glad som en lärka ( är lärkor speciellt glada ???) ren , fräsch och dofta som en nyponros. ( Om dem luktar gott vill säga - det vet inte jag???) Jag är så trött och slut på. Jag känner inte heller att jag kunde ge allt på boxpasset. Min armbåge spökar, och är det inte den då är det foten/vaden. Jag gnäller jag vet. Men jag knatar på !
Men det jobbiga när man kommer hem och ska måsta duscha - det är bara för mycket. Jag får verkligen ta sats. För JA jag gör det naturligtvis. Absolut. Men det tar emot. Så NEJ Maken behöver inte sova med ett svettmumbo som luktar jambomambo... Som tur är. Frågan är om han skulle märka nån sån lukt. Hans näsa spökar - som den gjort länge. Det är tätt i avloppet nånstans på vägen från hjärnan till utloppet.

Det har varit en dag som alla andra dagar. Maken jobbar, mellanK har jägarexamen, lilla K luciaträning, StorK har egentligen hockeyträning men med det onda revbenet eller vad det nu är så blev det annat, jag hade vinlotteri och box. Tack vare alla som finns omkring oss så syr vi ihop allt.
Jag hann till och med smaka av det supergoda fikat. Och det kommer i repris. Förra gångens vinnare - tog hem det igen. Det betyder att vi fikar där även nästa gång. Mums säger jag bara - bagare skulle hon kunna bli.

Så egentligen så är det en rätt bra dag. Som de flesta andra. Jag har goda vänner som jag umgås med och som jag tycker väldigt mycket om. Jag har min finaste finaste familj som provar mitt tålamod i samma takt som de ger mig så mycket kärlek som jag bara orkar insupa. Jag har ett roligt arbete och mycket roligt som händer vid sidan av mitt jobb. OCH
Jag har jul hemma. Granen saknas - och lite julstjärnor och hyacinter. Men julgardiner, julljusstakar och dukar är framplockade och uppsatta sen i söndags. Jag är julnarkoman. Till dagen efter annandagen typ. Då vill jag ta bort det och blicka framåt mot det nya året, nya tider, nya äventyr och utmaningar. Men nu njuter jag - i allt det röda tomtiga mysiga varma.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0