Onsdag - snart fredag!

Och på fredag åker maken neröver med ett par grabbs för att få jaga rådjur, vildsvin och annat skjutbart i en vecka. Det gjorde samma resa i fjol och hade vad jag förstår väldans trevligt ! Maken behöver det, vi andra klarar oss bra här hemma även om vi naturligtvis längtar till han kommer hem. Det ska snöa en hel del till helgen=snöskottning=blä.

Vi har i alla fall haft lite funderingar över hur det ska gå för maken/pappan när han ska åka bort. Jag nämnde det i ett tidigare inlägg att vi har en plan. Det är ju nämligen så att maken kan vara väldigt disträ. Det finns många historier om hur han glömt saker och ting som i vanliga fall inte är så viktiga och som går att lösa - men när man glömmer var man gömt slutstycket till bössan så är det lite panik när jaktkamraterna varvar bilarna ute på gården och är på väg till skogen, när man skjutit en älg mitt ute i vilda skogen och upptäcker att kniven nog sitter kvar i kubben vid jakthuset sen dagen innan- alltså knivlös vid urtagning av skjutet vilt, när man kvällen innan jaktstart börjar leta jaktradion - och inte hittar den då är paniken nära. Den gången var det i o f s muraren som lånat den hösten innan och glömt lämna igen den. Allt löste sig m a o. Men som sagt det finns många historier.
Ibland glömska ibland slarv. Som i höstas med hundpejlaren. Och det är massor med gånger han letat i panik - saker som sen funnits där han letat bara det att stressen gjort att  han inte sett det.
Men vi har kommit på det, vi ska skriva packlistor. Som vi sen lämnar över till reskamraterna så de får bocka av när de kommer fram att allt är med - och när de packar för att åka hem så att allt hamnar i bilen. Vissa särskilt viktiga saker kanske vi gör en lista där han får kvittera ut och lämna igen efter användandet. Storkillen har försäkrat sig att de ska "Hålla reda på pappa". Så just nu är jag mest fundersam över Sivanhunden som ska med. Jag har bett flickorna i huset dit de ska att hjälpa till att hålla koll. Vi kanske får ha övervakningskamera - så hon får mat i ordning och får gå ut i ordning.
Meeen allt löser sig.
Jag hoppas de får trevligt, att Sivanhunden får skälla och jaga, att de njuter av en härligt vecka.
Vi ska också njuta - de stunder vi hinner för här hemma kommer allt att gå sin gilla gång, jobb, skola, träningar till höger och vänster.

Idag är det - dax att få hjälp med min fot. Gaaaa jag som hatar att visa mina fötter och vet ni vad ??? I morgon - är det dax för tandläkaren. Gaaaaaa två hemska saker samma vecka - hur tänkte jag då ???

Kommentarer
Postat av: ÅM

Du är duktig som utmanar dina rädslor.

2010-11-11 @ 09:16:07
URL: http://ronnvik.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0