Farsdag!

Vi har som ingen Far hemma att fira idag. Vi tänder ett ljus, ringer telefonsamtal och hälsar grattis. Tänker några extra varma tankar på de som inte längre finns här.

MellanK sitter på bussen på väg hem från Tärna och en trevlig helg vad jag förstår, jag har då nästan inte hört av honom på hela tiden. StorKillen är på väg hem från en träningsdag på ishallen då matcherna som skulle vara blev inställda. Trist när vi ställt in oss på det. Men vi fick annat gjort istället.
Jag har börjat snegla på adventstakar och julgardiner - men håller mig ett tag till. Jag är en sån som vill fram med allt fort så jag hinner njuta av det goda medans jag gärna stökar bort det när juldagarna just passerat för då vill jag gå vidare mot ljusare tider. Det är nu i mörkret som det röda och de levande ljusen gör sig som bäst.

Däremot har jag rullat köttbullar som jag hoppas kan passa bra på julaftonskvällen - jag har bakat bullar vilket inte hänt på de senaste åren. Lilla K hjälpte till och hon mindes aldrig att vi bakat bullar tillsammans. Sorgligt. Men nu har vi gjort det.
Jag håller på värmer middagen innan vi ska på ishallen där lilla K ska vara ishockeyprinsessa för en stund. Hon är lite anti mot hockeyn just nu - men vi provar några gånger till. Det som inte är kul en gång kan vara det roligaste som finns nästa. Ge saker/människor en chans är min melodi.

Igår var en härlig dag då vi var ute på förmiddagen, sen fick badhuset besök. Så god middag med fint folk. Och så avslutade vi med glada fniss kvällen till tvprogrammet Så mycket bättre. Mycket bra kväll.
Jo svågern blev lite imponerad då vi ringde dit kl 21.30 och ville ha hjälp m matteläxan. Eller blev han impad egentligen?!
Hur går det för Maken då ??? Jo då - han har fått panga. En älg. Jo ni läste rätt. En älg. Idag blev det en räv och Sivan har fått driva rådjur vad jag förstår. Men inga skottillfällen. Tidigare hade GB fått panga ett rådjur. Så de har knäckt fjolårets resultat.
Nu åter till bullgräddning !




Kommentarer
Postat av: Anna Henriksson

Din svåger är förövrigt den bästa mattelärare jag haft. Om du nu inte har flera svågrar med matte skills =)

2010-11-15 @ 20:46:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0