Vatten,vatten, bara vanligt ...

VATTEN
Men i otroliga kopiösa mängder. Som inte har nånstans att ta vägen. Så det är lite kaos här kan jag säga. Vägar som är avstängda, vatten som forsar, hål i vägarna, det blev inte ens en box ikväll för ledarna trodde att Långsjöbyvägen var i fara. Det är problem nästan överallt. Lilla K´s kompis mamma som kör posten i byarna hade problem med vägar som runnit av ... 
men det löser sig. Vi är bara inte vana såna här "naturkatastrofer" Men så länge det är så här lugnt så går det ju bra ändå. Mycket tack vare alla duktiga arbetare som ska ha en enorm eloge för sitt arbete!!!

I alla fall så rusar den här veckan iväg. Möten och uppgifter varje kväll och även på dagarna. Men det är roliga saker som händer. Vi har städat i mamsens hus ikväll så nu är det bara att hämta hem henne och det blir på fredag vi åker ner och packar släpvagnen för att komma västeröver på lördag. Vi längtar allihopa även om det är en hel del kvar ändå, men då är hon då inne i huset.

Jag har massor jag skulle behöva lufta men det skulle bli en roman.
Jag önskar bara åt alla självkänsla, självförtroende, empati, goda vänner och konsten att ha kul och leva i nuet.
Jag önskar att människor skulle förstå att mycket av det som man själv upplever som jobbigt kan handla om hur man väljer att hantera sånt man får höra, se och vara med om. Att man inte bara ska rycka på axlarna utan reagera, men att kanske kan försöka välja att inte låta händelser bli energittjuvar.
Jag önskar åt människor här på jorden en förmåga att - låta saker och ting rinna av, saker som inte är värda att lägga energi på.
Jag önskar åt människor runt omkring mig ro och frid i sitt sinne och hjärta.

Och jag önskar åt er som tragglat er igenom den här texten - en god natt !!!

Kommentarer
Postat av: Hera

Tack, god natt du med!

2010-05-18 @ 22:05:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0