Norge over the day!

Jepp - vi drog t systeryster i stugan igår, efter en dag fylld med att-göra-saker som skulle bort från listan.
Såg massa djur efter vägen - några älgar och lite fåglar.
Framme hos syster fick vi bara njuta go´värme och ett glas vin.
Sussade gott inatt och i morse drog vi över gränsen, vinkade till alla fiskare som satt på isarna efter vägen. Det är ju fantastiskt vilket snöföre vi fortfarande har däruppe. Var värsta bästa vintern. Mycket folk som var ute på skidor och skoter. Fast jag skulle nog inte tordas tror jag.

I Norge däremot var det vår med tussilago och 15 grader varmt. Regn i luften men så kan det vara. Vi besökte nya shoppingcentret efter södra E6. Tänk att det finns, JULA, KappAhl, HM, Plantasjen, Lindex, Cubus, Dressman och massa mera trevliga affärer så nära från stugan. Det är ju så mysigt att vara i Norge, Norska språket, glassen, eventyrbrus, nugatti, folket, naturen - ja massor som jag gillar.
Vi träffade massa trevligt känt folk också. Skoj.
Så examenskläder är nu check från listan. Samt fotbollsskydd, och strumpor t mellanK som ska spela första matchen på söndag. Och massa andra bra-att-ha-grejer förstås.

I morgon är det Noan runt,  jag med min fot ( Hälsporre som gör Megaont) ska inte delta men lilla K ska vara med och storK är det meningen. Men han har haltat runt i Mo idag för han gjorde illa sig när han var på bäverspaning - så där får vi se hur det blir....

Men nu ska vi se så ska det låta.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0