Förlust

Jag har gnetat på på jobbet idag, sommarschema, semestervikarier, räkningar, månadsslut... jag jag får då dagen att gå i alla fall. Jag har ett roligt jobb och härliga arbetskamrater - skulle inte vilja byta för allt guld i världen - men jag kanske kan hitta på mera roligt att sysselsätta mig med - vad tror ni -tankar och planer finns ?!

Sen blev det i alla fall solen på badhuset en stund. Skönt det med. Jag lyssnar på en hörbok nu så jag tar alla chanser jag kan att få lyssna - Postcard Killers av Liza Marklund och James Patterson
Kvällens box var bra, nygammal partner och vi var så duktiga.

Sitter nu och lyssnar på Karlavagnen. De pratar om att mista en förälder, de vill att man ska dela med sig av erfarenheten, hur mår man, finns det frågor, ouppklarade ämnen som man aldrig får svar på, saknad...
Usch vad jag blev gråtig i ögat... Det är länge sen min pappa gick bort. Men saknaden och sorgen finns där fortfarande. Jag drömmer fortfarande om honom, han är så levande i mina drömmar... Det är klart att det finns frågor, sånt som är ouppklarat, sånt som man aldrig får en förklaring på... men det får man ju lära sig leva med.
Tomheten ... saknaden ... igen. 





I morgon är en ny dag - en ljus och fin dag - kram på er alla !

Kommentarer
Postat av: Anonym

så gammal jag nu är...jag får en tår i ögat ibland när jag tänker på min mamma som dog för 10 år sedan!

skulle vilja ringa henne för att få lite råd o hjälp...tomheten bara finns där! alltid!

2010-05-04 @ 22:43:27
Postat av: Karin W

Jag förstår dig!<3

2010-05-06 @ 16:08:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0