flytten avklarad !

Och det gick så galant ! Med bra uppbackning på hemmafronten, stor hjälp m sängplats och middag på plats i Umstan, samt många starka och villiga armar så gick det jättebra att flytta hem mamsens flyttlass igår.
Vi fick som sagt gomiddag hos moster och sängplats där, och tidigt i går morse satte vi igång att bära möbler, kartonger, packa prylar och kasta skräp. Mycket var ju klart så efter en tur på stan för att inhandla lite nödvändigheter så drog vi västeröver. Sakta men säkert med två fullpackade släpvagnar så kom vi hemöver där middagen varpå gång och barnen som var utlokaliserade - ett var på uppfostringsanstalt fick jag meddelande om - (kan verkligen behövas) var på väg hem. ( Det var lilla Lotta på B(råk)lå (Makar)vägen( gatan) som fick sig lite nya lärpenningar. BRA tycker jag !)
God mat och mycket trevligt sällskap fick vi när vi kom hem ! Jättetrevligt med två överraskningsgäster utöver dem vi visste om!!!


 Idag är Mellankillen på fotbollsmatch i Åsele, så kl 7.15 ringde reveljen. Jag håller tummarna för att de ska ha en trevlig dag - gärna en vinst - men i alla fall att de  känner att de spelar bra fotboll.

Jag har hunnit städa, börjat tvätta och skulle behöva ta tag i lite målning och skrapning av målarfärg... men jag får se vad jag orkar och ids.
Det är ju soligt just nu - så jag kanske går ut i solen en stund i stället.

Eller så kanske jag  går hem till mamma i hennes söta hus och ser hur hon har det :0)

Ha en bra dag !
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0