tiden rusar

Och jag har inte haft ids att skriva här!

Vi har ju som ni vet renoverat lilla K´s rum, så det är nästan klart( brukar väl aldrig bli riktigt klart - listerna ni vet) , sen gick vi över till min mamms lilla söta hus och satte upp tapeter i ett av hennes rum. Där ska det nu läggas golv och - listas !?
Arbetet fortskrider sakta men säkert.
Har beställt färg via facebook - där hittar man det mesta- snälla Pia skulle försöka fixa det.
Tackelitack !
Då kanske vi kan måla lite i helgen.

Så har mamms  hittat hem till Storuman igen... skönt att ha henne här.
Blev en liten gråtstund idag när jag läste tidningarna och det var inne dödsannonser för Mr G.
Livet efter - utan -  vi fortsätter lära oss att leva livet efter.
Det kommer att gå - det vet jag.

Fick idag ett brev, med ett kompendium som heter Mina minnen.
Det är min farfar som skrivit ner sina första barndomsminnen. Jag ska nån gång dela med mig lite av vad han fick lära av livet. Min beundran för farfar växte när jag läste kompendiet. Det var min faster som skickat det. Tack.

Det blir en lugn påskhelg hoppas jag. Jag har inte gjort några som helst förberedelser. Det blir påsk ändå.
Med mat och ägg, godis och utflykter.  Och solsken hoppas jag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0