Begravning

Dagen igår var tung- väldigt tung.Och det är väl så att det är lång väg kvar. Det är mycket som ska ordnas och omständigheterna är sådana att det är lite mer invecklat än vad det skulle behöva vara.
Men nu är det som det är och vi tar en sak i taget.

Idag är det i alla fall begravning för min Farfar. Jag laddar med näsdukar. Det kommer att rinna tårar - så är det ju. Alldeles normalt. Men tungt...

Igår var lilla K på ridskolan. Min lilla fighter. Hon hade den lite spattiga hästen - precis som hon hade önskat men hon kan ju inte leda honom och han ska ju bita i allt, så lite tjorvig är han och när jag skulle fixa till stigbyglarna så gjorde han ett utfall och nafsade henne runt huvudet så hon föll omkull och blev väldigt rädd. Nu var jag lugn och tröstade och sen fick jag upp henne på hästen, sa att hon måste visa vem som bestämmer och hon red så det stod härliga till. Travade och gjorde volt och styrde och ställde.
Min lilla söta fighterprinsessa.
Som gärna vill ha nyckel till mormors hus, en sån där fin nyckel som finns på Gunnarssons, så hon kan gå förbi där efter skolan och dricka oboy och äta kakor. Precis som hon fått göra de senaste dagarna. När så mormor sa - men tänk om jag har nån där och vill vara ifred??? Då sa lilla K lugnt ; men det är ingen fara, jag går in i rummet och ser tv medans jag fikar sen går jag hem.

Tack linjalen Anna för hjälpen igår. Det blev riktigt bra ! Hoppas du kan maila filerna till mig om du har dem kvar ???



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0