Bättre dag !

Idag är en bättre dag.
Jag lärde mig en gång av en präst att - om nån frågar hur man mår eller hur det är så är det tokigt att svara " Det är bra! " För även om det känns bra så kan det alltid bli bättre. Om man svarar det är bra så kan man aldrig komma längre, bli bättre, må bättre. Så idag är en bättre dag!

Jag har efter samtal m en läkare konstaterat att jag har hälsporre. Det är inte mycket att göra, det kommer att gå över. Jag har mer och mindre ont. Beroende på vad jag gjort och hur dagsformen är.
Sen har jag även fått ont i bägge händernas knogar. Så boxingen igår gick på vilja och envishet. Tills illamåendet satte igång- jag är inte gravid. Jag mådde illa. Åkte hem satt mig i soffan och grät.
Det är som sagt mycket nu. Och då rann bägaren över.

Men idag är en bättre dag. Jag har varit på föreläsning med två av mina fina arbetskamrater. En av de finaste vännerna var med. Det var en bra föreläsning. Vi fick skratta mycket ! Härligt var det !
Sen fick jag träffa en av de fina kusinerna med tillhörande föräldrar som snabbast, surra lite om allt som händer runt om oss just nu. Det kändes bra.
En bra start på helgen. Att dessutom solen skiner, jag kan känna det, jag har kläder på kroppen mat i kylen, en man som jag älskar . Finaste barnen på jorden som jag kan pussa på, krama om, snusa på, hålla i handen, slänga käft och skoja med. De är friska och krya. Jag njuter.
Även om mina tankar ofta vandrar till två av de människor i min närhet som inte mår bra just nu.
Jag försöker börja resan - livet- utan...

Nu ska jag gå på Akkan och njuta av mina vänner och mina fina sötungar.


Kommentarer
Postat av: Hera

Kram älskade du!!!!!

2010-03-06 @ 21:32:20
URL: http://hera.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0