Kungen 6 Juni

Visst kommer ni ihåg det här !
När lilla K fick låna fiolen av musikskolan så var villkoret från lilla K´s pappa att hon skulle få spela på nationaldagen. Jag vet inte hur det gick till men Lilla K har sedan dess varit helt inne på att hon ska spela för kungen på nationaldagen den 6 juni.
Hon har tränat och spelat och kan nu hjälpligt spela Spanien är ett land.
I dag funderade hon när vi låg på soffan och mysade
" Få se nu söndag är den 6e, 5e, 6e, 5e, 6e...på Lördag är det den 5e då måste vi flyga till Stockholm !"
Vad då ?! undrade jag som ett frågetecken ???
"Ja men - jag ska ju spela för Kungen på söndag - den 6 Juni då det är nationaldagen!"
Hmmmm tänkte jag - hur gör jag det här snyggt...
Du förstår sa jag - vi har så mycket nu - så det är absolut uteslutet att vi flyger till Stockholm på Lördag!
" Kommer Kungen hit då ?" Var en snabb replik från lilla K
Näääeej sa jag - det gör han nog inte. Han har alldeles för fullt upp med Viktorias bröllop !
Och med det nöjde hon sig just då.
Jag sa då; Men du kanske ska vara med på talangjakten som ska vara på söndag - där mellanK ska vara med ???
Näpp sa hon - och trodde att jag menade den stora TV4 sända talangtävlingen- det finns en kille där som är MYCKET bättre än jag!
Liiiite självinsikt hade hon i alla fall. Hon som fick rida ut i skogen ikväll på ridlektionen ! Kul tyckte hon att det var. Favorithästen fick hon ha dessutom !

Idag har jag nästan inte sett till mamsen- hon var in och läste tidningen i morse. Men jag såg henne genom fönstret - så hon är då hemma. Jag vet att hon fick finfrämmande idag också ! Kul!
I morgon däremot så blir det en lite tyngre dag - då är det begravning för en av mamsens morbröder. Jag ska följa med. Varma tankar och kramar.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0