Tandvärk ?

Nej jag visste nog inte riktigt var det var ont. I örat mest, kunde det vara örstygn ? (Hoppas hoppas ) i käken kanske låg något fel i nacken som ställde till det( ja ännu bättre )  ... Men till slut var det bara att ta tag i saken och ringa till den institution som jag avskyr allra allra mest. Och när jag ringer dit självmant då är det KRIS !
Men jag är glad att ha gjort det även om jag ställer mig frågan igen och igen och igen .... varför ska man betala för nåt som gör så vansinnigt ont och som inte har nåt som helst andrahandsvärde och varför är man så hövlig så man ska tacka och se glad ut när man går därifrån.
Jag är djupt och innerligt tacksam för de som jobbar där - de är så duktiga och proffesionella! De är trevliga trots att de måste göra mig illa nåt så vansinnigt så tårarna bara rinner.
Men jag tycker inte om att måsta gå dit.
Jag fick ju som sagt var tandvärk - visade det sig. En tand som var inflammerad ända ner i käkbenet. Men den levde dock fortfarande. Nu hoppas jag den är död. I alla fall att allt är utrensat och bortspolat. Jag är trött ända in i själen efter all spänning och all sömnlöshet. Men jag är glad att just det är gjort och att det är några dagar kvar tills det är Fredag - då är det dax för en dust till med den onda roten. Rotfyllning = Usch !

Tro mig jag förringar inte er som har ont i nacken eller besvär med örstygn men då det var som mest ont hade jag nog tillfälligt haft just det. Men nu känns det okej. Jag är trött men jag har inte ont i alla fall !

SÅ det mina senaste dagar har gått ut på har varit att förneka att det kunde vara på gång. Samtidigt som jag har gjort saker som är nödvändiga.
Bland annat ett möte igår med vår nystartade förening Uman Puls. Vi kommer längre och längre men det är lång väg kvar. Vi hoppas få till det i alla fall.
Så småningom. Nu blir det till att svälja några makaroner sen ska jag väl vara taxi till mina barn - hör och häpna vilka bortskämda barn jag har !

Kommentarer
Postat av: Hanna

Du är modig Anna!!! HEJA! :D

2010-01-26 @ 17:15:52
URL: http://tvillingensandberg.blogg.se/
Postat av: Fanny

Nu blev jag nyfiken, Vad är det för förening?? :)

2010-01-27 @ 16:15:34
URL: http://fannysundstrom.blogg.se/
Postat av: Linnéa

usch ja för tandläkaren... det enda positiva e ju att man slipper evntuella värkar när man är klar där. Men annars usch usch och åter usch!

2010-01-28 @ 19:21:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0