En annan del

av Köping tittar jag på - ser en vägskylt där det står Kolsva och minns... ( urklipp från lunarblogg 2006-08-02)


Ja då bloggar jag v lite då !Det är så sällan jag hinner å så mycket som händer men ska försöka göra en kort resume !

V 28 åkte jag o barnen bil ner t Köping m min goda vän, vi hade supertrevligt, bodde i hennes pappas hus som var litet o fint, två äldre människor som hade jättefint, ljusa skinnsoffor ,orientaliska mattor o fina prydnadssaker. Pappan var inte hemma utan bodde i husvagn ca 5 mil bort så dit var vi o hälsade på i en jättefin camping i Riddarhyttan, på vägen dit ,fick jag som då körde vår bil m tre barn, världens allergichock, jag svullnade upp i ansiktet, tunga o hals kliade, ögonen rann, näsan svällde, jag nös och snöt, handflatorna o fotsulorna började klia , jag drack vatten i massor f att hejda förloppet, jag åt allergitabletter o tog nässpray men intet hjälpte, 

StorK som satt fram o hjälpte mig m snorpapper o vatten skötte småsyskonen o sa att " Nu tar ni det lugnt f mamma är inte frisk!" när jag började svälla i halsen o bli lite blå om läpparna förstod jag att här behövs akut hjälp Min vän som undrade var hon skulle sticka f att punktera ballongen Anna sa : ring 112 ! Aldrig, sa jag(vi stod mitt ut i urskogen minst två mil t närmaste samhälle och vi visste inte om de hade ngn akutmottagning ) Jag håller ju inte på att dö! (tror jag, men jag såg nästan ingenting för hela ansiktet var ju som en saccosäck!) SÅ vi snodde och åkte tillbax t lilla samhället Kolsva o fick gå in på en akut avdelning där o få lite hjälp.Vad har du gjort sa sjuksköterskan är det ett geting stick eller ? "Däää sa jag som inte kunde prata ordentligt med näsan heltäppt, jag har ätit BAKADABDÖTTER, med det menade jag makadamnötter, jag har ju pollenallergi men har ALDRIG förr reagerat på nåt jag ätit o det var obehagligt kan jag säga !

Barnen skrattade o sa att jag såg ut som en kines.men vi var lättade när jag efter en timme fick åka vidare m cortisontabletter och noggranna förmaningar om vad jag får äta o inte

Jag som älskar nötter!

Och sen då Alma målade m nagellack i deras fina skinnsoffor o min goda vän hann dit m aceton så det blev jordens fläck , det har jag ångest över än vet inte riktigt vad som händer, fortsättning följer, får vi köpa hela soffan eller går det att måla över eller ............... ? Men det var en trevlig resa i övrigt , vi tog oss dit o hem o hade det riktigt bra.

Kom sen hem o fick jobba en vecka årt f att ta igen allt .............
Sen åkte vi t Byske m stora O ,och våra vänner familjen J. Bodde i stuga på Campingen o solade badade , åt gott o drack gott, superbra semester.

Jag o barnen fortsatte ner t Ume t mamma o stora O åkte hem m fam J för att jobba .Vi fick bo i min mosters hus i Stöcksjö alldeles bredvid vattnet o hästarna och badstranden och mina barn bara solade fiskade badade paddlade kanot åt glass o hade riktig sommar!Vi var på Umelagun en dag m M o S Kul !

Och så veckans MellanK , han som är paniskt rädd allt som har m pussar,kramar och bröst att göra , sprang omkring sista kvällarna i Byske nakenfis , vickade på rumpan o sjöng "swing it magistern swing it "

Så skulle A i fam J säga godnatt sista kvällen så hon gick in t Abbe o pratade lite

o skulle vicka på rumpan o sjunga swing it magistern ......

Då tittade A på henne o flinade lite så där o sa " är det swing it my friends eller "

Nu håller jag på att vara sugen på lite fest ! Är det inte dax snart eller Blir det nån höstfest eller ? Känner ni inte hur det suger lite i festartarmen ?Alla förslag är välkomna ...........

Ha det gott i sommarvärmen alla hopa ! Kramar fr jag !

Kommentarer
Postat av: Maria

Mmm, mums, makadamnötter =)

2010-01-17 @ 21:40:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0