Lucia och hockeyhelg

Vi har hunnit massor den här helgen- kanske inte så underligt om hjärnan går på högvarv nu.
Känns skönt att det är jobb och vardag i morgon.
Disco för mellankillen och hans klass i fredags. Många duktiga som  hjälptes åt men det är mycket planerande och fixande innan och det blev en sen kväll - trött var man på lördag. Som tur var åkte mellanKillen hem och sov för att kliva upp pigg och alert till matchen han var med och spelade på lördag. Han var sååååå glad att vara tillbaks. Maken jobbade så han var fast där han var. Vi var ju även matchsponsor på matchen så killarna fick hjälpas åt att välja ut matchens lirare. Jag hann skriva protokoll på mellanKillens match och försökte hjälpa till där jag kunde, men lilla K skulle ju iväg på andra luciatåget för den här veckan- stallets. Hon tyckte det var så roligt, jag gick med och de var jättefina. Lilla K tolkade på sina blades efter M C och snygga Diva. Lilla K frös om fötterna innan slutet. Kallt var det.
Vi hann ner och se slutet på matchen som spelades sen försökte jag hjälpa till och göra lite nytta i kiosken innan det var kväll.
Väl hemma så landade vi rätt snart i sängen och bara var.
Trötta som få var vi.
Men vi hann gå till mamsen och surra en stund tillsammans m vännen och min moster och morbror som är där.

Idag har vi bara försökt vara, slagit in klappar, plockat fram tomtar, tvättat, donat.
Stressen som vart under helgen fick lägga sig. Skönt.
Kvällen har avrundats med luciafirande i Stensele kyrka där lilla K deltog. Så fint så fint. Mycket sång och musik. Men jag gissar att det fanns de som blev less till slut. Snabba fötter i trappen var det till slut.  

Sen så hamnade jag tillsammans med storK i matteläxläsning - igen. Jag får verkligen jobba med mina grå.
Men vi löser nog det.
I morgon är det lucia - riktiga lucia. Hela dagen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0