tea for two

Sitter här och dricker te med maken. Mys! Behövs efter en sån här intensiv dag !!!

Makens väckare ringde kl 3 - kl halvfem fick jag ett mess att det var nåt på gång och kl halvsex ringde maken och berättade att Nalle Brum låg i backen! Härligt jobb av ivriga jägare!
( Så maken klev upp tre, for ut i skogen och jagade, kom tillbaks strax efter sex, svidade om och gick på jobbet kl tjugo i sju - för att gå hem strax efter kl 4 - rätt bra dagsverke ! )

Det var en stor björn - när jag fick se den så låg den utsträckt på backen men huvudet och ramarna ser gigantiska ut! Jag är glad om jag slipper träffa på en sån där gigant i skogen !
Det här har ju påverkat hela dagen, maken har pratat björnjakt med alla intresserade så kunderna har vackert fått stå och vänta !? Tur vi är fler på jobbet så det rullar på ändå !
Sen har systeryster haft besök mitt i natten som slog sönder en ruta på dörren så de fick ett otrevligt uppvaknande... Inte skoj med såna besök !
Mitt i allt så skulle det jobbas, skrivas papper, hembesök på olika ställen i mitt andra jobb... spännande!
Så kom det fint besök på jobbet ! Alltid trevligt !

Så var dagen slut och lilla K skulle på sin första ridlektion för säsongen. Gick bra trots att hästen i det närmaste hade soppatorsk. Hon kämpar på skruttan. Med sina nya ridprylar som vi fyndade på blocket. Blocket är bra. Tradera med !
Vi fick ju glutta på lilla söta nytillskottet på stallet. Fölet som bara är ett par veckor ! Mys !!!
Hade tänkt mig på spinning - men jag fick säga - Hej förkylning. Hoppas den är snabbt övergående ! Har varken tid eller lust med nån trist förkylning!!!
Men det är kalrt har alla andra i familjen snorat och hostat så ska väl "turen" komma till mig med...
Eller hur.

Sivan har drivit rådjur ikväll - eller skällt färska spår i alla fall. Vet inte hur nära hon var, det är maken som hade roligt med henne.
Har nu fryst ner blod så vi kan lägga spår med blod. Vi har ju bara dragit klöven tidigare.
Vi kämpar på !
I morgon är det fredag - Redan !!!

Blir så glad och varm i hjärtat när jag hör om en sjuk människa som är på väg att komma tillbaks.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0