lyckliga gatan ?

Ja som ni såg var vi ute på fisketur hela familjen igår. Kollade även lite blåbär - någon/några veckor till behöver dem nog men det vi hittade som var klart var gott "slurp".
Sjön med abborrar kokade - det var inte så stora fiskar, däremot så fick vi ju fisk hela familjen. Men de har det inte lätt herrarna i vår familj då jag inte fixar att sätta på mask eller ta bort fisken så - lilla K och jag skulle ha hjälp större delen av tiden ;0) Men jag ska träna på mask och fisk - jag lovar !
Jag som var så trött igår - men när man är ute så där så får man en energikick så när vi kom hem så fick jag lite på att-göra-listan gjort. Vi måste ju packa, fixa och ordna eftersom jag och mellanK drar på hockeyskola på fredag efter ett viktigt möte på banken.
StorK och Maken var ute och kollade hjortron när vi andra åkte hem. Vet inte om de hittade nåt just. Men sent var de hemma - väldigt sent så vi har nog en MEGAtrött storK idag.

Just nu så känns det skönt i mitt hjärta eftersom jag hör talas om och ser när folk mår och har det bättre. Bra ids jag inte säga eftersom det är som en präst sa till mig en gång. Säg inte att det är bra - då kan det inte bli bättre utan om nån frågar hur det är - säg att det är bättre- för det kan bli bättre hela tiden.
Och som sagt under sommaren så hör jag talas om, ser jag, har jag människor i min närhet och runt omkring mig -  som - kanske av olika anledningar haft en tuff period i sitt liv men som nu håller på att hitta framåt igen. Visst är det så att man många gånger går fram några steg för att sen halka bakåt neråt men huvudsaken att man reser sig- har viljan, orken och förmågan att resa sig och gå framåt igen.

Jag hör nån som andas om nyförälskelse, jag ser nån som känner dofter och smaker igen, jag förstår på ögonen, kroppspråket och människan att - det kommer bättre tider.
 När människor i min närhet ser ut att hitta hem - må bättre - känns det så skönt i mitt hjärta ...


Kommentarer
Postat av: Linda

Jag klarar inte heller av mask och att plocka av fisk.

2010-08-04 @ 09:12:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0