Världen är bra liten ändå!

Tack Anna-Carin för de fina orden. Jag hoppas vi alla kan gå vidare, kanske med några erfarenheter rikare och att vi alla minns det glada och fina vi ändå fick dela och känna. Sköt om er ni med!!!

Det är ju så, när man kommer till ställen som är långt hemifrån så träffar man ju i regel ändå nån som har nån sorts koppling till våra hemtrakter, vänner eller släktingar.
Idag visade det sig att en kvinna som min syster känner genom jobbet kände till Mr G och hans familj. Mr G´s pappa brukade nämligen hälsa på där när han var i trakterna häromkring och fiskade. De träffades både i Burträsk och här i trakterna. Det här var när Mr G var väldigt ung. Men hon mindes dem alla.
Tänk om Mr G hade vetat... Han skulle nog tyckt det var skojigt.

Mamms åkte hem!? t Umeå i dag. Kommer tillbaks nästa vecka för att fortsätta måla och fixa. Få se om vi hinner till lilla huset och dona nåt i veckan.

Jag har varit väldigt effektiv idag. Jobbat och fixat, ridskolan med lilla K som red mycket på egen hand i kväll. Lite skuttigt då det är vårkänslor även i hästarnas värld.
Sen blev det en prommis m Sivan och lite träning på sånt som legat på is!? ett tag. Hon minns och kan en hel del. Bara att fortsätta. Jag måste kolla om den där spårkursen vi ville gå. Om det blir nåt av den.
Efter prommisen så städade jag hela huset. Känns skönt inför helgen.

Och jag är glad att jag kom mig hem via flyg i tisdagskväll - vilken naturkatastrof som drabbar oss. Och det kom smygande så snabbt. Jag har släkt som är på resa i Spanien som inte tar sig hem.
Det här ger effekter på många sätt och vis. Jag hoppas det kommer att ge med sig fort.
Och att det inte ger några större eftervärkningar.

Sov Gott allihopa.

Kommentarer
Postat av: Kicki

Hoj Anna ! Kan du maila mig - jag har en fråga kring Storuman som jag måste ha svar på. Kram Kicki

[email protected]

2010-04-17 @ 11:51:40
URL: http://kixvix.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0