Söndag och hångel !

Skön lång söndag. Storkillen och maken for ut med saltstenar kl 5 i morse och föret hade varit kanonbra!
Trötta och nöjda var de när de kom hem.
De andra kärlekarna och jag tog sovmorgon.
Lilla K var på kalas och fick med sig bästis hem sen. De Hade hittat på nån trevlig lek som ingen av vi andra i familjen förstog oss på ( killarna spionerade lite) så den tog slut ganska snart...
Lite bakning hann vi med och överraskade vännen med hembakt och kakfat i födelsedagspresent.
Sen blev det spinning och storkillen hakade på. Skönt men ont i foten - nanting se mycke djuriskt...

Ja sen läste jag en bilaga t kvällstidningarna och undrar om jag inte ska ändra lite på mitt upplägg...

146 Muskler används vid en passionerad kyss
-34 i ansiktet och 112 i resten av kroppen. Ett 15 minuter långt intensivt hångel bränner mer än 15 minuters simning. Kyssen frigör även dopamin, oxytocin, serotonin och adrenalin - ämnen som alla väcker vällust och lycka.
  ( Källa The Independent och The Telegraph )

Kanske kan vara nåt... undrar om detta har nåt att göra med att människor som kommer upp i förtiårs-femtiårs och sextiårskriser och börjar tänka mer på sitt utseende och sin form - byter partners för att få upp hångelnivån ???
Ja kanske eller kanske inte... förmodligen inte bara detta va? Men helt klart tänkvärt för oss som inte har så mycket tid med träning ;0P
En halvtimmeshångel så har vi klarat av träningen på en gång ;0)


Kommentarer
Postat av: Maria

Jag ids inte säga något i det här ämnet... du vet vad jag tänker ;)

2010-04-19 @ 08:20:08
URL: http://mejan.blogg.se/
Postat av: Sanna

Låter bra den där statistiken...Ska nog satsa på det...Lite billigare än träningskort...Gratis är gott...:-) kram

2010-04-19 @ 08:55:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0