Sköna lördag !

Sol och vackert väder ! Vi har njutit på vår uteplats hela dagen. Mormor gräddade våfflor ute och vi åt och drack kaffe. Mys ! Ha även hunnit sitta på mormors uteplats en stund. Mera mys !

Det behövde vi efter gårdagen som tog på. Men en bra dag hade vi systeryster ,jag och mams.
Jag och syster drog t Umstan halvåtta på morgonkvisten med stora släpvagnen påkopplad. Jag är ju ingen som kör med släpvagn ofta så det är ju lite pirrigt. Backa släpvagn är inte min starka sida... men det brukar lösa sig.
Och det gjorde det igår med.
Vi ställde den på mamsens gård och kidnappade nämnda mams. Sen drog vi en snabb sväng på några byggvaruaffärer och handlade lite nödvändigt renoveringstjafs !?
Sen packade vi vagnen och surrade innan vi drog på roadtrip till mams gamla jobbarkompis  en omväg på en sådär 7-8 mil. Men det var det värt. Prat och kaffe och lite skratt - sen drog vi vidare över vindeln och hem.
Kl 22.45 landade vi på mormors grusplan. Maken och svåger var där och hjälpte oss att bära in allt ur vagnen som vi fått med på den här rundan.
Så idag har varit en lugn dag. I solen.
I morgon blir det nog lite målning, tapetsering och kanske en och annan kopp kaffe !
Nu blir det sen middag då vi inte haft spisen i ordning! God mat och gott vin ! Mums !
Godnatt !


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0