vibrationer

I morse när jag precis kommit på jobbet, satt mig ner och fått pappershögen att vibrera av jobbnerv, kom en av mina kompisar in och halvropade " valpen är lös jag tror din valp är lös"
Snabbt som ögat in i bilen och rejsade hem, där sprang Sivan omkring på trottoaren och en farbror och hans hund fick lov att vara sällskap " vi var så rädd att hon skulle ge sig ut på vägen "
Tack och lov att det gick bra !
Visade sig att mellanK stängt in Sivan inne i hundhuset men inte kollat att dörren på buren var stängd - så där hade hon hittat en väg ut !
Tack för det !!!

Sen har den där jobbhögen vibrerat om kring, men sitter nu snyggt och prydligt i pärmar och det ser i alla fall ut som jag har koll på läget på mitt jobb... men skenet kan bedra !
Reflekterade idag igen över att jag tycker att jag har fantastiska arbetskompisar som gör ett fantastiskt jobb - måste bli bättre på att tala om det !!!

Sen hade jag ju planerat att få en dag i skogen i morgon- att stora älgoxen med minst 20 pinnar skulle falla för min eldkäpp- men se den gubben gick inte. Jag har jordens förkylning på lut - så den planen går om intet- SUR är jag !!! Jag ville verkligen ut !!! Men vädret ser inte ut att vara så där jättebra så - det får väl bli så här då.
Så hoppas jag att min förkylning stannar upp och går tillbaks- för jag har inte tid att vara sjuk !!!

Men om jag går isäng nu - kanske ska ta en whiskey först
och imorgon blir det att inhandla ingefära...
det var en vän som inte finns hos oss längre som tipsade om det ... ingefära och varmt te ... gärna i samma kopp


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0