På fredagskvällen bubblar det

i blodet - det är fest ....

Det var länge sen det var så , just nu är jag så trött så ögonen riskerar att falla ihop på mig fast jag är i ett stående tillstånd.
Jag klev upp kl 05 i morse, hörde regnet- men tjurskallen satt mellan mina axlar och tillsammans kämpade vi oss upp och ut i 0 gradigt väder med regndroppar som prydde bilrutan.
Jag frös och jag var trött och jag - ville hem i min sköna säng - men, ut tog jag mig och det blev en väldigt skön dag i a f.
Det slutade regna och jag eldade och mös med lite hundskall och bäckens brusande.
Två älgar damp i backen och när vi kom hem efter att ha hämtat ut dem och hudat av dem i slakthuset så var klockan 5 =12 timmar i skogen.

Så därför känner jag mig som en urlakad sill. Men det blir väl nåt trevligt nån annan fredagkväll i stället.

På måndag-tisdag befinner jag mig i Piteå på kurs, sen ska det väl vara lite lugnare i mitt liv ett tag- tror jag !
Eller - jag är då på hemmaplan i alla fall.

MellanK har befunnit sig mellan två lakan idag- mådde tjyvens i morse, men det gick över så nu hoppas jag att vi andra håller oss krya över helgen. Vi har massor med måsten här hemma- päropptagning, friggamålning, tvättberget ska bestigas och det finns hur mycket som helst- om man vill.

I morgon kväll ska jag i alla fall gå och lyssna på min stora favvo Roger Pontare !
Han är en Idol för mig- har alltid varit ! Och nu ska han sjunga i Stensele kyrka - kan bli kanonbra !



Kommentarer
Postat av: Maria

Vilken tur att jag skulle jobba då så det inte blev nån vindrickning ;) Nu har vi det roliga kvar!

2009-09-26 @ 14:01:51
URL: http://mejan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0