Spår i skogen

Har varit med Sivan på sista valpkursen, så nu ska hon vara fullärd - eller hur det nu var .
Jag är stolt över henne, hon är duktig!
Gick med henne i morse när vi lämnade Lilla K och hon gick fot, hon var duktig på inkallning... ja vi tränar lite smått.
Ikväll på valpkursen la vi spår, ett spår rakt ut i skogen ca 70 m gick jag och la en leksak samt några godisbitar ( hon är väldigt godissugan precis som matte). Vi väntade ca en halvtimme i kylan - det börjar vara kallt just nu är det -6 g. Sen tog vi på spåret från sidan, hon gick lite över, vände, gick tillbaks , började spåra bakåt mot utgångsspåret, sen snodde hon och tog mitt spår rätt på godishögen , slafsade i sig den i farten, sen vek hon av precis som jag gjort i en 90 gradig vinkel och tog mitt spår hela vägen ut på vägen.
KLOCKRENT !
Jätteroligt - det där ska vi fortsätta med - helt klart !

Sen hade mellanK bakat en god sockerkaka när vi kom hem stela som ispinnar och frös.
Smaskens !


Kommentarer
Postat av: Hera

Spår är sååå kul!

2009-10-06 @ 23:00:06
URL: http://hera.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0