simultankapacitet ?!

Att göra flera saker samtidigt...
Det är lite tight när alla fem slutar 16.00, en har hockey 17.15, nästa 18.45, en har körövning 17.30- 18.20 en börjar jobba senast 18, en agerar taxi och har boxing kl 19...
Det ska även hinnas med att tillagas middag samt en promenad och lite umgänge med hunden...

Det gick och det går,bara man har vänner och att man planerar, sen är killarna så stora så de rår sig själva en del.

Men ibland kan jag verkligen undra hur det kommer att bli när barnen inte är här.
När de har blivit stora och flyttat hemifrån, då jag inte får agera taxi, se till att det finns mat på bordet ( om inte nån annan gjort det ), se till att det finns någotsånär rena kläder, att det finns kläder här hemma överhuvudtaget till alla, när vi inte ska passa alla tider till alla aktiviteter, när allt föräldraansvar i alla deras aktiviteter typ att stå i fikaförsäljningen tar slut, när vi inte behöver nån som håller koll på barnen då vi ska ut på egna aktiviteter, när vi inte ska göra nåt särskilt.
Vad ska vi göra då ??? Hur ska vi få tiden att gå ? Vad ska vi prata om ? Vädret ???
Jag måste lägga upp en plan, aktivitetsplan, vad vi kan hitta på att göra om vi bara sitter här bakom varsin tidning, göra samtalskort så vi kan dra ett ur högen och ha ett ämne att prata om, göra schema så vi inte gör bort alla sysslor på en gång utan att allt tar lite tid - hämta posten ½ timme, gå med hunden 1 timme, laga lunch och middag 1 timmer vardera, handla ½ timme  ...
Nej skämt åsido, men vad gjorde vi innan barnen ???
( Ni behöver inte påminna mig- jag minns, men det verkar lite futtigt vissa bitar som jag gjorde då - just nu )

I morgon ska jag se om jag tar mig ut och lägger spår :0)


Kommentarer
Postat av: LinjalenAnna

....jag vet PRECIS hur det är när alla helt plötsligt är borta...okul. Kanske dax att skaffa en sladdis då? :-)

2009-10-07 @ 07:59:36
URL: http://www.linjalen.com/annasblogg

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0