Helgen så långt !

Ja fredagen var ju som sagt vår tioårsdag, vi hann både jobba, stycka (maken gjorde en insats )och Fixa för lilla K´s kommande klasskassa.
Vi skulle äta ute för att fira, jag såg fram emot middag på hotellet, det skulle ju vara buffe visste jag.
Då mellanK på morgonen föreslog att vi skulle äta på Frasses sa storK och jag Aldrig i livet - inga hamburgare på en tioårsbröllopsdag!
Men det visade sig att vi fick ge oss... det var hamburgerbuffe på hotellet och vi var så sena och hungriga att det fick bli hamburgare i alla fall...
Men vi njöt ändå !
Sen hamnade vi hos en ungkarl - (as far as I know... ) ett glas vin och en whiskey framför Idol och trevligt surr med trevliga människor avslutade kvällen. Lilla K somnade på golvet med mammas kofta om sig.

Igår morse åkte vi som sagt till Sibirien, I Vilhelmina.
Vi såg på folkrace, vilken nostalgitripp! Jag ljuger inte när jag säger att tårarna satt i ögonfransarna och jag kunde inte prata när jag skulle berätta för ungarna hur den här sporten egentligen går till...
Det var sån nostalgi... Saknaden efter min Papps blev väldigt påtaglig ! Det  här var ett av hans och hans frus stora intressen och vi var ju involverade hela familjen - några av oss körde - däribland jag.
Och några hörde till hejarklacken. Det var en rolig tid med mycket kuskande runt länet!
Mina ungar brukar kalla mig "rallyesset " när vi pratar omd en tiden- jo jo så duktig var jag inte- men roligt var det, och några bucklor har jag kvar !
Och mina ungar blev också frälsta igår - vi hade en tid att passa när vi skulle hem, men det var hela tiden nån av dem som sa " bara ett heat till" "bara ett till "... men vi hann hem till lilla K´s party ! Men vi ska se fler tävlingar - det är ett som är säkert !

En promenad med Sivan och MellanK som lagade middag samt några brudar som hälsade på avslutade lördagskvällen för oss ! Najs !

Idag blev det Crossbanan - storK och lilla tjejen körde - en Cross och en minifyrhjuling.
Vi andra såg på och grillade lite hamburgare och kokade kaffe ! Jag och Sivan gick i skogen en sväng på lite äventyr, men det var kallt och snöigt !
För som ni sett så har vi snö i luften och en del på marken nu !
Det börjar närma sig skotersäsong nu - och skidor !

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0