Glad nöjd och tacksam !

Japp det är jag - och inte för nåt annat än att jag har det bra !
Ditt liv innehåller alla delar ! Var det nån som skrev på FB för en stund sen - och precis så är det !

 Fredagkväll - jag och lilla K var själva hemma ( de andra tre i jaktkojan )- hon  hamnade på disco med  bästis, jag hamnade i hockeykjorran och fick lite aning om hur det ska vara där, ska ju nämligen hjälpa till att hålla i trådarna där i vinter. 
Lilla K ringde från discot två gånger - första gången för att tala om att det var " så fantastiskt skojigt " - jag trodde hon ringde för att hon ville hem.
Nästa gång ville hon vara kvar till slutet - men den gubben gick inte !

Lördagen innehöll käringdag på stallet - kanonroligt som sagt ! Jag är ju en absolut nybörjare på sånt där !
Men lilla K var med och fick rida - hon har ju varit där några gånger så vid middagsbordet talade hon om för mig att - ridläraren som gått med både mig och lilla K sagt- att lilla K var bättre än vad jag var på att rida !!! 
Tjopp svejs sen var det middag med vin och trevliga vänner - satt kvar till kvartöverelva då gick jag hem för jag hade lovat storK att följa med och gå med älghunden idag ...

SÅ kl 06 i morse gick reveljen- vi åkte ut fyra femtedelar av familjen i -9 grader och strålande sol, pudersnö, klart och kallt ! MellanK fick sitta med en av jaktkamraterna på passet - det var snällt !
Jag och storK hann inte gå så långt förrn det var ståndskall åt alla håll- förutom för vår hund- vi satt kvar och passade på ett VÄLDIGT nära ståndskall - är ganska säker på att en oxe gick förbi oss nånstans för det kom en väldigt äcklig doft- ni vet de brunstar ju nu ... usch ! Men vi drog oss ner mot vägen där vår hund var för vi frös nåt så infernaliskt ! Sen tog vi om och gick på ett annat ställe - tog oss en bra bit - hunden försvann - vi satt oss och fikade, så stämde hunden upp i ett ståndskall.
Men jag anade ugglor i mossen och mycket riktigt - det var som sagt en Mink- men innan vi fattade vad det var där under stenarna där hunden - Esso heter han by the way - skällde och gick på som värsta markberedaren.
Det fräste och skrek under stenen- jag trodde det var en mård och storK visste inte vad han skulle tro. Vi ringde maken som aldrig hört dess like, höll fram telefonen så "saken" skrek i luren.
Maken kom och hjälpte oss att få ihjäl den rackaren.

Så ikväll har vi varit på en sånggudstjänst tror jag det heter - till förmån för världens barn. Lilla K sjöng med i Filla Joy kören. Duktiga var de - allihopa som sjöng.
Fick till och med mig maken som bara precis hann innanför dörren efter jaktavslutet när vi var på väg att åka - han frågade lilla K var vi skulle - hon svarade " Till kyrkan och sjunga - jag hoppas verkligen att du tänker komma och lyssna !" Tror ni han hade nåt val  ? Näpp han fick följa med han också !

I morgon är det måndag - härliga måndag ! SKöt om er !

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0