Världens bästa

systeryster bjöd på värdens godaste middag. Tacos som jag sluppit göra själv med massa gott !
Jag hann sparka en sväng med Sivan - Sivan som var på hundkurs med massa jämtar igår.

Alla jämtar var visst kursettor hördes det som - men det var inte Sivan- hon var helt okej, men vet ju vad det finns för smaskigt under snön vid ett av husen. Lite älgben ... så dit drog hon en sväng, men hon var skaplig i övrigt - vi får träna mer bara!

Skönt med en sparktur - vill ha mer av det - mer vit snö med andra ord, som ligger kvar !
Börjar längta efter slalom, skidor !?, skoter, sparkturer och snögubbar.

Kvällen har tillbringats på isladan, och jag har fått avlägga en ed- en ed att inte gapa, skrika och heja - det är slut på hejarramsor slut på peppning från Ludvigssons sida...
Det är ju bara jag som skrikit och hejat och låtit från vår familj så - det är en epok som går i graven.
Ikväll var det meningen att jag skulle sitta och lära mig klockan för att kunna sköta den vid behov, och det ska väl gå men ... lite tjorvigt är det.
Och frustrationen att sitta där inne och inte kunna göra det som jag är BRA på - att skrika och heja, den är svår att trycka ner. Så till slut gick jag ut på läktaren och hejade och peppade - och trots att jag var hes innan - så är jag tämligen övertygad om att jag hördes- ibland ! Jag såg det på storkillen som flyttade, till en annan del av hallen.
Så i bilen sa han väldigt allvarligt lugnt och sansat men med lite hot i rösten att nu får det vara nog- nu får jag lägga av, han vill inte ha mig med om det ska vara så här ! Han skäms ! Det blir inte bättre spelat på plan bara för att jag låter som en mistlur !
Såååå jag har lovat - att försöka för det är svårt att jobba bort något som sitter i ryggmärgen, en reflex.
Men jag har försökt tidigare på strokillens matcher - och nu - får jag försöka jobba på det ännu mer !
Som sagt - en epok går i graven, men minnet ska aldrig svikta av min starka altröst som ljuder i hallen över skridskoplan - JOBBAAAAAAAA - HEJAAAAAA- BRAAAAAA ÄSSSSIIIIIIKKÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅ

Nu blir det godnatt - i morgon är det -hockey !!!



Kommentarer
Postat av: Maria

Det synar jag =)

Vi ses imorron efter jobb å hockey å lite fix!

2009-11-20 @ 23:35:33
URL: http://mejan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0