Spänning på lördag

Oj oj oj vilken vecka- tänkte inte klaga på bloggen så maken skulle få nys om allt som händer när han är på bortaplan.
Jag hade tänkt att han skulle få semester i lugn och ro och få tro att allt flyter på här hemma även fast han inte är här...
Men nu är han snart på hemväg så nu .....

Allt har hänt som kan hända känns det som - eller inte riktigt.
Men jag är duktig på att komma på saker som skulle vart gjorda helst igår.
Jag har totat på med en grej vi ska göra nästa fredag, en lite klurig grej - men jag verkar ro det i land. Mycket tack vare bra människor omkring mig och bra människor på företag som jag jobbar med!!!
Det har varit en hel del stress runt det - och samtidigt skulle vi göra det vardagliga som man gör varje dag. Jag kan det men oftast är det Maken som gör det så det krävs lite tankeverksamhet för att komma ihåg hur det var.
Det tar energi. Sen har det dykt upp saker som - inte hör till vanligheterna om man säger så.

Bland annat har våra jobbarkompisar varit sjuka- tur vi har duktiga och trevliga kamrater som ställer upp för oss och för varandra !!! En stor eloge till dem alla !!!

Sen har en av jakthundarna tydligen kommit på hur man klättrar ur buren. Han har rymt ett par gånger tidigare de senaste veckorna - Storkillen hämtade hem honom tidigare en kväll i veckan. Natten till idag fick jag ut och hämta hem honom- byta bur och snickra lite för att han inte skulle ta sig ut.
Ikväll ringde folk från samhället och påstod att han var ute igen- mycket riktigt så kvällen har vi tillbringat springande runt vallnäs ropande och jagande hunden.
Men tack vare vännen som fick agera taxichaffis och andra vänner som hjälpte till så fick vi fast honom till slut.
Så nu får han för ovanlightens skull tillbringa natten inomhus- hos farfar !

Det har varit mänga träningar för killarna- en av dem var ju sjuk tidigare i veckan och två av barnen har tagit flunsasprutan så det var en av dem som fick känningar av den. Ett av barnen har varit bortrest till Vindeln - hockeymatch och sen träningsdag- han fick sova hos trevliga människor och de blev nog servade som på ett hotell - stort tack till alla som var med och till de människor de fick bo hos !!!

Sen har vi främmande nu - moster, morbror, mormor och hennes sambo- jättemysigt har vi !!!

I morgon är det ljusgrottetävling, skyltsöndag, körsång och hockeymatch.

Sååå den där Majjorcaresan känns mer och mer lockande !!!!




Kommentarer
Postat av: Malliga Mallan

Beach 2010 nån gång..!

2009-11-28 @ 23:58:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0