Nöff nöff

Jo - jag tog den - idag !
Jag hör till den skara som de säger är risk / prioriterad - men jag tror jag är mindre risk- eller jag vill tro det, jag har då alltså astma !

Jag tog alltså influensasprutan idag , efter mycket funderande - ska jag eller inte , vi har diskuterat här hemma på jobbet vännerna och - jo jag bestämde att jag kör !

Jag vill inte bli jättesjuk, kan jag undvika det så är jag glad, jag hoppas också att jag inte får så stor reaktion på det hela, lite ont i armen har jag nu men det ger sig väl.

Vad jag förstår så är det här samma vaccin som de brukar ge varje år med en liten annan tillsats, jag tror inte det är någon stor risk med själva vaccinet, jag är mer rädd för att bli dålig i själva influensan och att jag har någon sorts svaghet som skulle orsaka nåt allvarligt.
Jag vill att alla i min familj ska ta och hoppas att det blir så- vissa i min familj har ju egen vilja fast man inte kan tro det.
Det gjorde inte ont heller - i vanliga fall är jag känslig även mot sprutor och läkare ( ni vet ju om min tandläkarskräck ) Men det gick bra det  här.

Sen tycker jag att organisationen de ordnat på sjukan var bra ! Med tanke på alla människor som kommit - jag skulle tro att vi var ca 250 personer i väntrummet när vi var som flest - så gick det jättebra ! Fort och ordning och reda upplevde jag.

Sen hörde jag nån som glunkade om "ungdomarna som kommit, var det inte bara för högriskare och prioriterade 
idag "
Jag kan tycka att det går inte att se på någon av de människor som var där idag ( Om man bortser från att de flesta var äldre människor ) om nån har någon dold sjukdom eller av någon anledning är prioriterad, därför bör man vara tyst om sånt. Jag vet att alla sjukdomar syns inte utanpå!
Och sen vet jag att några av de här ungdomarna jobbar inom vården och hade inte haft möjlighet att få sin spruta tidigare, jag tycker att det var bra att de var där !!!

Nej som sagt jag tror på att ta influensasprutan - det är nog bra om så många som möjligt tar den så blir ju risken mindre att sjukdomen sprids.

Och i övrigt - jo dagen har flutit på - vi har fått in lite kampanjer idag , lite roliga grejor, duktig jobbarkompis som fixade det ! Jag fick ju som sagt sitta på sjukan 1 ½ timme.
Träffade min farfar idag som såg så pigg och glad ut, han trodde jag var prioriterad för att jag kanske var gravid - hör på den va, har han inte nog med barnbarnsbarn ;0) Nej som sagt vi skojade lite !

Maken har varit på "veteranhockeyträning " vi har följt dramat ?! via webbkameran, storkillen påstår att pappan pyttsade - men jag vet inte jag, han har ju som inte varit nån storhockeyspelare, men det är roligt att de gör något " gubbarna " ;0)) Som vi brukar säga till barnen ( i vår familj i alla fall ) det viktigaste är inte att vinna utan att delta :0)

I morgon bär det av t Umstan är det tänkt- hockey både i Vindeln och i Umeå ! Lilla mamsen ska få ett besök ! Men först blir det jobbet !




Kommentarer
Postat av: Maria

Ja, ang glunket i vaccinations kön. Vem ser att någon har astma????. Sedan är det faktiskt så att de är de yngre som i större utsträckning riskerar att dra på sig influensan. Bläää, för gnälliga tanter och farbröder. Såna ska inte vi bli.

2009-11-06 @ 11:57:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0