långhelg

Har vi verkligen haft !!!

Igår var det änglafest, lilltjejen sjöng med i kören så det stog härliga till, sen var det pyssel och fika. Det är bra ordnat det där faktiskt, lite annan sida än halloween, hello heaven var en typ av arbetsnamn.

Sen igår var det hockey - A-laget mötte Teg och gjorde en bra match- men de förlorade ändå.

Efter matchen som jag såg i sällskap med vänner och barnen- Maken dök upp efter jobb också, så åkte vi hem och käkade lite Älgkött  Vilken rikedom man har i frysen ! Och potatis i matkällaren.

Sen kom tre trevliga stintor laddade med glögg, vin, pepparkakor, ädelost, popcorn , jag tror så här i efterhand att det enda jag tillhandahöll var vindruvor... men mysigt var det !
Blossa-09 är god, sen gillade jag lingonglöggen som H S hade "bryggt" hemma- mums- vi bestämde att sån ska vi med koka - så småningom.
Surr och prat, glöggdrickning och en liten "kork" whiskey så sov vi gott.

I morse var det upp m ungarna för att försöka sno på dygnet igen , storkillen hade match och fick struta en fyra gånger tror jag det var, helt slut på när han kom hem, han trodde själv att han skulle bli sjuk.
Lilltjejen hade ridlekis och efter middagen var det skridskoskola, till och med jag stog på skrillor första gången för i år. Tur L C var med och lekte med barnen- mina  fötter håller inte så länge i skridskor, men jag åkte i alla fall.

Lärde mig att lilla K är mycket snabbare än jag på skridskor ( Vem trodde nåt annat ???)

Lärde mig att det finns tjuvar även på en kyrkogård- höjden av skurkaktighet. ( men nån annan behövde det gravljuset ... bättre kanske )

Lärde Sivan att " rulla runt "  ( men lite mer träning kanske )

Nu är det Johan Falk på tv´n !


Kommentarer
Postat av: Maria

Hmm, det hade jag hunnit glömma, att någon stal ljuset... jag hoppas det gick till någon behövande!

Jag tar förgivet att lilla K är bättre på skridskor, hon är ju bättre på hästryggen med =)

2009-11-01 @ 22:49:46
URL: http://mejan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0