inte mycket

finns att säga just nu , dagarna går vi tar dagen lite som den kommer eftersom vi skulle försöka vara lediga i veckan.
Dock är maken uppe varje morgon och går på jobbet nån timme eller två... jag har gett mig den på att vara hemma m barnen men igår kväll gick jag också dit en liten stund.
Men vi har ett trevligt jobb, med trevliga arbetskamrater och gäster så det gör inget alls !!!

Idag har jag dock försökt göra lite marktjänst också !
Vi har städat, tvättat sängkläder, andra kläder, gått igenom hockeyprylar och utvärderat kommande behov vilket renderade i en kommande Umeresa till veckan. Båda killarna behöver nya skridskor, de har växt rätt rejält!
Sen har jag varit och gjort nödvändiga inköp bl annat springskor till storkillen, vi har varit på återvinningen och lämnat skräp, så nu kan vi fylla på igen.
 
Vi har bra affärer här i Storuman tycker jag , det finns en hel del - jag tycker vi ska vara glada att vi har det utbud vi har ! Vi har de senaste veckorna fyndat både kläder, skor, hockeyklubbor, knäskydd bl a  - man kan faktiskt fynda även på hemmaplan !

Igår kväll var lilla K ute på inlines, det är hennes nya fluga, hon tycker det är skoj, så jag tänkte jag skulle prova också ...

Vad är väl ett JASplan mot en stannapanna på inlines runt kvarteret ???
Jag som tänkt ut en ganska lång runda och tänkte att " den är rätt kort , men jag kan ta den två varv om inte annat ... " Jag tog mig bra precis runt kvarteret och är VÄLDIGT glad att det inte var folk ute, sen att en eller annan fick småle (läs storflabba ) bakom sin gardin det är en annan femma...
Jag hade stavar, hjälm ( faktiskt) och lite skydd som är barnens som jag dragit åt rejält så det stasade runt benen ... jag hade även gåstavar för att lättare hålla balansen... men det gick inte fort vill jag lova , det såg ut som en stannapanna i slow motion...
Men en stannapanna som försökte göra sitt bästa för att lyfta gissar jag för jag åkte med armarna rätt ut och vinglade fram över hela vägen...
Men jag ska försöka igen - jag lär mig kanske till slut !

Nu bär det snart iväg på bio m lilla K och några andra babes... Ice Age

Just ja - glömde säga att vi hittade ett smultronställe idag !
Dit ska vi igen , och bara hoppas att det är mindre brems då !

Vad gör brems egentligen för nytta och varför tycker de att jag är så god ???

Kommentarer
Postat av: Hera

:)

2009-07-15 @ 20:43:20
URL: http://hera.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0