Det regnar !

Ja fortfarande !
Trots det drog vi oss iväg på auktion... jag fyndade lite grann det gjorde jag .
Det var en annorlunda auktion - alla auktioner är ju inte lika och den här var ... spännande - vet inte hur jag ska beskriva det !
Vi kom i tid och det brukar jag ha svårt med men nu var det ju bara jag och en vän - lite svårt att hitta hade vi men vi kom rätt till slut.
En hel del saker fanns i huset , fast allt auktionerades inte ut.
Mycket grejor och oförskämt billigt blev det - samtidigt som det fanns en del som drog iväg i pris.
En minnesvärd dag i alla fall kan jag säga - auktionen var slut efter en och en halvtimme- då hade vi ju precis börjat trodde vi . Och det mesta såldes löst - utan kartonger så det var lite svårt att handla.

Ja definitivt en auktion att minnas.

Sen fick vi gofika Smaskens Tack !

Väl hemma hade min fantastiska make lagat varm och god middag, samt torkat golven medans vi var borta  - innan han skulle iväg och jobba. Så efter maten drog han på jobbet - men kom hem lika snabbt för schemaläggaren (= jag) hade lagt honom ledig - utan att säga nåt - så han skulle få åka till Tärnaby på marknaden
Sååå sonen fick sällskap på fisketuren på Uman.

Kl 21 drar jag t Lycksele och hämtar hem mellanKillen som kommer m buss från Umeå.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0