vin o surr o ... spel

Jodå , jag tog mig iväg, efter en kopp kaffe här hemma och lite najs surr m grannarna/vännerna frissan o murarn. (Frissan ville inte med, hon skulle bort idag )
Så drog jag iväg t vinflickorna där det bjöds på sällskap, vin o surr i massor, trevligt - däremot är jag ingen spelmänniska , definitivt inte när jag inte är på humör, har aldrig varit och kommer aldrig att bli - om det inte gäller tv-spel kanske ( fast min mamma brukar påstå att man aldrig ska säga aldrig ... men definitivt här kan jag säga aldrig )

En promenad genom snöiga Storuman - hela Storuman en sen lördagsnatt i mörker och snålblåst, två bilar och två promenerande människor ... det var lugnt där jag gick , och vad man hinner fundera ...

Tänk om jag skulle hamna i nån deckarhistoria, tänk om det skulle höras ett skrik i natten, om man hörde springande steg, om man såg en höjd hand med en kniv i, en  bil som rivstartade, ett blekt ansikte, nån som viskade, sån fönsterruta som slogs sönder, ett larm som gick - hur skulle det gå , polisstationen var stängd... Jag var inte mörkrädd jag lovar, det var rätt mysigt ...

Sen funderade jag lite över om husen kunde tala, vilken historia skulle de inte kunna berätta , vad som hänt i storuman under alla åren, alla affärer som flyttat runt, alla människor som kommit och gått, alla skratt, bråk, gråt och glädje  och sorg som husen sett komma och gå under åren

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0