torsdagkväll

mycket hockey blir det framöver, helgerna är fullbokade redan...

Gick en lååååååång promenad i kylan medans storK tränade...

Lilla K hade en lååång utläggning om nån som tyckte sig vara så våldsamt snygg, hur skrattretande det var - men,  sa jag det är väl roligt om man tycker att man är fin- det måste du respektera och inte göra narr av ...
-Men sa lilla K, det är minsann bara filmstjärnor som är snygga och förresten det är stor skillnad på att vara fin och att vara snygg ...

Först log jag lite - sen kan jag tänka att hon är 5 ½ år och redan så medveten om att inte nån annan får sticka ut och vara annorlunda ... inte konstigt att världen ser ut som den gör ? Att inte kunna respektera andra människor för att de inte ser ut och är som mallen ska vara, att trycka till och ner för att man själv inte vill sticka ut ?
Det är så många som inte törs och kan och vill säga det de känner och visa vad de tycker och hur de verkligen är - de är rädd replessarier av olika slag ...
Jag hoppas att vi kan reda ut m lilla K att det är helt okej att vara annorlunda , att kunna stå för det man tror på och låta andra vara som de vill själva !

Fick beröm f ett av mina inlägg idag - från ett oväntat håll, lite roligt att höra ( Nu var jag blygsam va det är jätteroligt när man får positiva reaktioner! )
Tack och godnatt !


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0