Föräldramatch

blev bara jag och mellanK till middag idag ... han fick duka och jag lagade mat. Den stundande striden på isen var som ett tak över bordet. Det sas inte många ord, jag hörde "ska ta er " "tacklas" "äga ut föräldrarna" Men jag fokuserade och fokuserade , körde lite profylaxandning - det ärä bra i många lägen ...
Dukningen var som gjord för två duellanter...



Varsin sida av matbordet - för som sonen sa - Bara så du vet - vi är fiender just nu ...
Och när jag helt på allvar sa att "jag är faktiskt bra på hockey nu A---jag har ju tränat lite " Skrattade han så mjölken sprutade ...
Han sa " Det enda jag har att säga är : Lägg dig inte på mig ett helt byte, jag får så lite speltid "
Jag lovade
StorK blev domare - han var så sugen på att vara med så det var en bra deal...
Jag hade sån tur att jag fick låna utrustning , byta om i A-lagets omklädningsrum, fick hjälp att få prylarna på rätt ställe, skridskorna knutna, tejpen tejpad, jag höll bara ut armar och ben så hamnade sakerna på rätt plats...
Snygg nanting Det är faktiskt jag - en suddig jag !


( Jag var faktiskt lite nervös, för det verkade vara sånt allvar )
Men jag gjorde ett pyts, framspelad av lagkamraterna, jag hade gjort framsteg från i fjol tyckte jag själv, det tog nämligen bara några sekunder från det jag ramlat tills jag stod på benen igen...
VI vann - men ungarna tjatade till sig ett extra mål... Så det slutade 7-7 , sa dem...

Men jag måste säga... att när man är LIIITE kissnödig och ska bromsa på isen , jag kan ju bara plogbromsa .... Då blir man VÄÄÄLDIGT kissnödig... det blir såna vibrationer och så är det svårt att knipa i det läget ;0)





Sen åkte vi hem och såg film - Patrik 1,5 ....



Jo jo det var ju också en film ;0)))

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0