idag är det nobel

dagen - jag är ingen fan av det, men min mamms brukar sitta som klistrad framför tv´noch titta på tv sändingen från nobelfestan.
Hej Mamma ! Vink vink - förlåt att jag inte ringde upp igår men mötet drog ut på tiden.

Ja jag hade möte hemma med ett gäng härliga quinns som ska starta nåt - om vi kan knyta ihop det - vilket jag tror för alla verkar taggade !!!

Förresten mamma jag bakade den där morotstårtan som landade i mitt skafferi när ni var här senast, den var jättegod, men godast var not Abbe´s sega chokladrutor !

Härligt sega rutor med frasig yta!

100 g margarin eller smör
2 ägg
3 dl strösocker
1 ½ dl vetemjöl
4 msk kakao
1 ½ tsk vaniljsocker
2 tsk bakpulver

1) smörj och bröa en ugnsform med måtten 20-25 cm
2) smält smöret på svag värme
3) vispa ägg och socker pösigt och rör ner det smälta smöret
4) Blanda mjölet med kakao,  vaniljsocker och bakpulver Rör försiktigt ner blandningen i äggsmeten
5) Häll smeten i formen och grädda i 35 minuter i 150 g


Smaskens !

Kommentarer
Postat av: Mamma

I kväll skall jag klä julgranen samtidigt som jag ser nobelfesten. Tror att jag skall ta ett glas vin oxå. Kram från Mamsen.

2009-12-10 @ 11:03:44
Postat av: Hera

Där är vi lika kusinen! Jag diggar Nobelfesten med :)

2009-12-10 @ 22:24:31
URL: http://hera.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0