söndag

snuvig och hostig - klev upp ur sängen och tänkte koka choklad inför dagens jakt, insåg ganska snart att det inte skulle bli nåt idag heller, jag hostar så älgarna skulle höra mig miltals...
Maken åkte ut i alla fall med unghunden men inte blev det nåt för dem ... 
Gästjägaren som åker hundratals mil för att jaga älg i Norrland fick skjuta sin tredje älg den här veckan idag, fyra älgar kom till passet men han valde kalven. Klok jägare !

Jag har i alla fall putsat fönster och bytt gardiner och städat storkillens rum mellan hostattackerna , ni vet man blir så där febersvettig och slut på så var jag.



Så blev det ...

På jakten igår så hittade barnens kompis en frän larv...





Lilla K tog ett kort på älgkalven idag som de skjutit, hon har nmog en framtid som fotograf ! Hittar verkligen kärnan i bilden ;-))

Det bjöds på våfflor i jaktstugan idag 2 damer som gräddade våfflor till hela jaktlaget, minst 25 st var vi och knaongoda våfflor med grädde och hjortronsylt !



Lilla K gjorde debuten på ridskolan idag , lyckan var total när de fick klappa och rykta hästen Molly som snäll som ett troll stod alldeles stilla och bara njöt !
Jag lärde mig också massor - och faktiskt så gick det bra trots allergi idag , få se hur det går i fortsättningen !



Läxa fick de också , så nu gäller det att vi läser upp oss och hårdpluggar ;-)











 

Kommentarer
Postat av: Linda

Ska man skura fönstren nu igen?? Jaha..kanske det.



Först trodde jag att larven var ett hjortron!

2008-09-07 @ 19:52:18
Postat av: Ida

Å vad gott det såg ut me våfflor.. :)

2008-09-07 @ 20:53:34
URL: http://bluemist.blogg.se/
Postat av: Lina

Vilken bra smak du har! Jag har likadana gardiner som du har. Kul att lilla K tyckte ridlekis var kul. Det måste ju ha betytt att jag inte skrämde bort henne den där dagen när vi var på Hippo, jag och hon.

2008-09-07 @ 21:37:56
URL: http://anill.blogg.se/
Postat av: Fanny

Jag har också dom gardinerna ;)

Fasen så gott med våfflor, Vill ha!

2008-09-07 @ 22:18:29
URL: http://fannysundstrom.blogg.se/
Postat av: Anna

Kul med ridlekis. Jag har en sugen tjej men vi kom oss aldrig för

2008-09-07 @ 22:38:59
URL: http://www.myzan.se
Postat av: Isa

Vad skoj att hon fått komma igång =). Krya på dig. låter inte bra med kraxandet =/

2008-09-08 @ 09:49:52
Postat av: Stannapanna

Åh vad roligt m så många kommentarer !

Linda ; Jag putsar bara fönstren när det är kris och det var det nu , fåglar som skitit på fönstren i Juni ...

Ida och Fanny ; Ja det var jättegoda våfflor, man äter de alldeles för sällan !

Lina och Fanny ; Vi har bra smak Absolut ! och Lina du peppade nog bara LIlla K´s intresse för hon ääälskar hästar ;-)

Anna; Det är ju bara att anmäla och se när det kommer igång nån fler grupp det håller på 5-6 ggr så det kan bli fler grupper om fler anmäler sig !

Isa ; Jo som hon längtat ! Tack tack jag äter vitamintabletter m zink;-))

2008-09-08 @ 13:24:58
URL: http://ludvigssons.blogg.se/
Postat av: ÅM

Åh vilken tur att min lilla Molly-häst skötte sig bra på ridlekis =) hon är verkligen en kanon-ponny, snäll som få!

2008-09-08 @ 14:13:55
URL: http://ronnvik.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0