Lördag

Och ingen jakt för mig idag, känner mig lite f tom för det - lite slut på i hela jag ...

Mellankillen är inne idag , han behöver vila och hämta sig från febern han hade i kroppen, men lilla K och jag har hunnit vara t Stensele på loppis, på färgaffären, på Akkan m goda vännerna för en fika , handlat lite och MÅLAT, nu är jag på G igen !

Jaja. det var väl ändå dags att måla om...

Nästan så här har vi sett ut, och vi har bara börjat !
Gjorde nyss raspeballer också så medans de kokar ska jag måla lite mera....
Det är bara det att det tar aldrig slut!
Men som vännen sa i morse , ta en sak i taget !
Yes - ska försöka !

Storkillen har varit m på jakt idag , gått själv m hunden , han är så duktig. De fick upp älg han och gammtiken men det var mycket älg i rörelse så ingen kunde komma m bössan och han kom aldrig in på ståndet så han fick se  vad det var ... Lite ledsen när jag ringde - ville ju så gärna - men då hade han gått ut på vägen så satt han vid vägkanten och skulle elda och fika lite !
Jag försökte tala om att han skulle vara lite försiktig - ute i skogen utan bössa - tänk om det kommer en björn mitt i allt ...

Nej nej måla måla måla- vitt vitt vitt

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0