game over

stod det på älgen som till slut hamnade i backen !

Trodde det skulle bli tidig dag i blåst och kallväder, satt och läste min bok , inget roligt hände alls inga älgar som kom smygande chokladen och mackorna var kanongoda ....läser gör jag lite lätt annars äter jag bara godis, ingen höjdare !



Bamse hade bajsat en bit bort på vägen och härjat i skogen alldeles nyss, så vi var lite spända på om nån kunde få syn på honom ....



Men inte då , det var en älgko som klev fram och blev pangad på , men lite olyckligt tog det så det blev eftersök, hon simmade över en sjö , våra duktiga hundförare tog god tid på sig och gjorde ett bra jobb som till slut hittade reda på älgen och sköt det dödande skottet , det var bara det att hon skulle ut i vattnet igen så NÅN fick offra sig och simma , det blev två modiga jägare som tog av sig kläderna och kastade sig i vattnet utan en min - det var skönt var makens kommentar efteråt , men jag tror skruven krympte till minimum ..... Har inte tordas titta efter ;-))





Hurvas vad kallt och tid dtog det innan vi var klara var hemma kl 19,15, så rusade jag över t systeryster som har mina barn och sa hej och gonatt ! 
Nu är det game over även f mig ! 
Go natt !

 


Kommentarer
Postat av: ÅM

Men fy vad kallt det måste ha varit i vattnet. modiga karlar ;o) jag tror minsann att du har lyckats få in lite smygreklam på en bild ;o)

2008-09-05 @ 08:49:44
URL: http://ronnvik.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0