Fiol och fästingar

Oj, idag har jag inte skrivit mycket va?!

Ska berätta lite kort, har en hel del att göra på jobbet och maken är utan röst så jag får som rycka in och tolka ibland när inte kunderna förstår vad hesa laban kraxar fram !
Framförallt i telefonen är det svårt för honom att göra sig förstådd, vi hade en diskussion you know - han och jag , och min röst är helt okej, han har tappat sin - vad tror ni det beror på ???
Jag vann diskussionen förstås !

Vi hade middagsgäster ikväll , grisjägaren från Växjö   om ni minns vår resa i somras , var här och hälsade på med sina flickor, duktiga fiolspelande tvillingtjejer på 11 år ! Vi fick njuta av deras fioler en stund !
Och de fick lite mat i kistan, trevligt surr och - förstås- mest älgjaktsprat !
De hade varit med och dragit fram en stor fin nyfejad 24-taggare idag som en lycklig älgjägare skjutit efter sin hund!

Sprang in på ICA och skulle handla lite för middagen, då ropade grannen på mig och var mäkta irriterad över rådjuren som ibland vistas på våra tomter, hon sa att hon hittat en fästing på hennes hund, var inte alls nå nöjd , så nu är det varning för fästingarnas inträde i lappmarken Huvva ( hon sa att rådjuren bär på fästingarna )

Fästing på grässtrå          Ixodes ricinus (hona)

Sen fick jag också ett samtal av nån som uppskattade min blogg- alltid lika trevligt - ( nu hör man väl inte ALLA som INTE gillar den - bara en del ;-)) Hon tyckte det kändes som att tjuvläsa någons dagbok , det var rätt bra tyckte jag, är lite förvånad att ni är så många som vill läsa mitt dravel varje dag, det är ju inga omvälvande händelser i mitt liv, bara tjarv och dravel ibland , men det är kul att ni läser ! Och det är ju nästan som en dagbok, lite småspännande att tjuvläsa:-))

Sen vill jag mena att det rör på sig igen i Storuman , hus till Salu och potentiella husköpare, undrar vad som händer med prästgården, jag ångrar att jag inte tog mig ner på visningen, bara få titta hur det ser ut, skulle nästan kulturminnesmärkas tycker jag , det är ju vackert där !
Hmmm sen händer en del mera ....

Till helgen är jag sugen på ett vinglas eller två - he he få se om jag får ihop det ...
Brukar inte vara alltför svårt ;-)
Om jag orkar efter älgjakten förstås... får väl se ...










Kommentarer
Postat av: Maria

Jag är med på ett vinglas på lördag... Behöver inte ens krusas! ;)

2008-09-11 @ 08:25:57
URL: http://mejan.blogg.se/
Postat av: Isa

Jag Hatar verkligen HATARfästingar......... Bra att du fostrar potentiella rådjursjägare =)

2008-09-12 @ 17:56:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0