Astma ???

Lilla K har namnsdag idag ... Grattis lilla K du läser inte det här men jag ska säga det till dig idag och du ska få en - glass kanske ?!

Pratade nyss m min husläkare som skickat remiss t Umeå på Lungkliniken , han sa till mig då för ett år sen att min Spirometri var normal och att jag inte har Astma, när jag frågade vad det var då så sa han -jag vet inte?
Vad gör vi nu då?? sa jag som tyckte det var lite otäckt att bara hosta och kraxa jämt , gå på mediciner- de starkaste och effektivaste enligt honom men ändå inte få vara symtomfri???
Jaa sa han jag vet inte- efter tjat och lite gråt i ögat så skickade han remiss till Umeå men sa att de nog inte kan göra nåt mer... det kanske de inte kan men vi kan väl prova kan jag tycka  ???

Nu har jag fått remiss men är utan medicin så jag ringer min husläkare, och ber om ett recept, det var data-tjall så vi pratade en stund så sa jag : jag tycker det är konstigt att du säger att jag inte har astma när jag är så beroende av mediciner ...
Har jag sagt att du inte har astma ?? säger han , det står Astma på din diagnos !

Ja det står tydligen så då på min diagnos, men varför går jag hela tiden omkring och kraxar och  hosta, mina barn lyssnar efter mig när vi är på stan i affärer, det är ingen ide att smyga undan nånstans , mitt host och krax hörs , men de är rätt vana så de lägger inte märke t det i vanliga fall, men ibland är det bra !

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0