Utmaningen

Utmanad av Linda och Mejan - kanske nån mer ???

Utmaning lyder som följer:
* Länka den som utmanat dig och sätt in dessa regler på din blogg. (check).
* Berätta 7 saker om dig själv, både alldagliga och knäppa.
* Utmana 7 st i slutet av inlägget genom att nämna deras namn och länka till dem.
* Låt dem få veta att de har blivit utmanade genom att lämna en kommentar i deras blogg.



Well få se om jag får ihop 7 saker ....

1. Jag har kört Folkrace i min ungdom, Började som 15 åring och tävlade tills jag var väl sådär - 20. Vi körde Saab v4 Hur roligt som helst ! Fick till och med äntra prispallen och åka hem med fina pokaler ... Rallybruden - och vet ni - det sitter i för

2 . Jag åkte fast för fortkörning 2 gånger inom loppet av 4 månader - båda gångerna med barnen i bilen. Första gången  på väg t Umeå 24 km för fort - polisen kom bakifrån och blinkade in mig. Jag svor , Polisen bad mig kliva ur och komma med , sen såg inte MellanK att vi satt i polisbilen bakom bilen jag kört - han trodde jag lämnat honom i handklovar i polisbilen och att han skulle måsta köra bilen själv med lillasyster till Umeå och mormor. Jag hade inte tänkt berätta om den fantastiska upplevelsen vi haft för mormor - men det gjorde Mellan K åt mig 

Nu börjar det bli svårt 
3. Jag blev biten av en finnspets när jag var ca1 år, jag har kvar ett stort ärr på knät fortfarande - den hunden hatade mig hela sitt liv. Och efter det har jag fruktansvärd respekt för Finnspetsar ! 

4.När jag var liten stal jag och min kompis grannpojkens alla fina småbilar  som han var jätterädd om. Vi bestämde oss för att de kan växa precis som blommor om man sätter dem i jorden , så vi planterade dem på vår nysådda gräsmatta !  
Vi tänkte att vi var snälla för han skulle ju få så många fler bilar än vad han hade. Behöver jag säga att vi fick utegångsförbud och väldigt mycket skäll när de kom på oss, plus att vi fick visa var vi grävt ner bilarna - och hjälpa till att gräva upp dem !
 
5. Som så många fler älskar jag sötsaker - choklad framförallt , det är mitt stora beroendeframkallande medel , som jag tröstar mig med , firar med och bara njuter av . Jag försöker ha ständigt godislöfte - men choklad finns i många goda former !

6. Jag är utbildad barnskötare , har ingen som helst formell utbildning för det jag sysslar med nu ( egen företagare säger dem men ekonomi framförallt ) Utan jag är självlärd, vilket betyder att det är snåriga vägar ibland men jag lär mig massor .... dessutom gick jag faktiskt fordonstekniska i lyckselel , i kanske 3 månader ... innan jag tog sabbatsår och ändrade intriktning !

Nu är det nära va ???

7. Ber maken säga nåt för jag kommer inte på mera , så han säger Initiativrik, god hustru ( ha ha vad plussar han för ??)och ordning och reda - men alltså det sistnämnda stämmer bara till viss del, för det är ordning och reda där det syns men där man inte ser typ källaren och garderober och skåp och förråd, där är det Kaos och oordning ! Så jag är nog lite lögnare när jag tutar i honom att jag har bättre ordning än han har .... 
Meeen en sista sak - jag har gått en snickarkurs en gång i vuxen ålder - skulle gärna göra det igen - det är skoj !

Ja du alla möjliga är utmanade ...

Men Kicki  du är inte utmanad än , sen ids jag inte länka till nån fler !!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0