pictures

från helgen

Fredag - älgjakt , Fick ju följa med maken och Dora i skogen och se lite älgspår , skit och
här har älgoxen gnuggat hornen och knuffat omkull en ungtall



Här - en brunstgrop, där älgoxen kissar, stampar runt, gnuggar in sig i gegget och - luktar sen i sitt tycke kärlek
jag å andra sidan tycker det luktar-surt äckligt kiss - på långt håll Urk



Stora fina trädet, och Dora som kommer rusande mellan sökturerna




Stora fina oxen som Gunnar L fick äran att skjuta !
FIn var den , tjusig !



Sen satt jag på pass- utövade sporten , locka in Köxiken så nära du kan !
Set blev två kalvar till under dagen , jag fick äran att stå nära och höra ståndskall - riktigt roligt !
Men sen slutade den dagen - somnade ovaggad tidigt på kvällen



Lördagseftermiddagen tillbringade lilla K och jag på badhuset, det är länge sen sist vi var där,  måste ta oss för lite oftare !
Åkte sen upp t Sörlebäcken f lite middag ! Pizzamiddag !
Åkte sen hem och plockade ordning för några av mina fina vänner som kom och drack lite vin, åt lite kladdkaka och surrade, vi hann montera cykellysen också - riktigt duktiga mekanikerbönor! Då måste man hålla till i värmen och ljuset ;-)          Köket är ett bra ställe då !

Dagen idag har varit lugn , vi har tagit hand om tvätt, dammsugat, pysslat och plockat , sett lite film och till slut var det dax f en av veckans höjdpunkter för lilla K och när vi kom ner t Stallet så var M C där m sin stiliga donna Diva - gissa vem som fick rida med - gissa vem som log bredast på hela stället !!!





Pappsen och storebrorsan var med , de fick se en liten hästtjej göra i ordnong Bobo , ta in honom fr hagen , rykta och borsta, kratsa hovarna, lägga på sadel, sätta på tränset och sen leda ut hästen för att sitta upp och rida runt ,sen bytte hon häst m kompisen så hon fick rida Beste.. allt m hjälp av 2 duktiga och trevliga instruktörer !
Kanondag m a o !



Det visade sig vara uppochnervända världen , Stannapanna som hela livet varit så allergisk för hästar så hon inte fixat umgänge alls, har ju varit med varenda gång . Jag trodde det skulle gå på tok ,att pappan skulle måsta följa med lilla K på ridlekis men när pappsen var med i kväll så svällde han igen i ögonen och fick gå ut, han tålde inte alls hästarna....
Så vi får se hur det här går...

Nu är det söndagkväll , dagen före måndag, jag ska skicka in en order och göra kväll- i morgon blir det ett besök hos frissavännen - få se om jag kan få med mig henne också på fredagkväll när det är dax att svänga sina lurviga (Eller nyrakade ) ben ;-)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0